Presley Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hei Mitt problem er vel nesten like teit som det irriterer meg. Jeg klarte en gang for litt siden å kopiere en mappe inn i seg selv.. om dere skjønner? Jeg høyreklikka på mappa, valgte kopier, og klarte å lime den inn i samme mappe. Det endte med at den kopierte seg til det uendelige nedover i subdirectories.. 314 subdirectories tror jeg det ble før xp ga seg med kloninga (finnes noe bedre norsk ord istedet for subdirectories btw?).. Så, jeg har prøvd å slette i vanlig modus, i sikkerhetsmodus og med deltree i sikkerhetsmodus med kun kommandolinje. Det lar seg ganske enkelt ikke gjøre, så langt jeg klarer å prøve vertfall. Såh, er det noen her som kan hjelpe meg, eller har tips om hvordan det KAN gjøres? eller må jeg bare innse at dette forblir en irriterende mappe som alltid vil eksistere på rota på den disken? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg antar problemet ligger i det faktum at mange av Windows' undersystemer og programmer kun håndterer mappebaner med en lengde på opptil 255 karaktererer. Idet den inderste undermappen overstiger denne begrensningen med en meget stor margin, kan det vise seg å være nokså vanskelig å slette alle mappene. Men det er nok neppe umulig. I følge Microsoft kan man løse dette ved å dele den siste oppnåelige mappen som en nettverksressurs, og derav overkomme banebegrensningen. Skulle dette gå etter planen, vil det deretter være en smal sak å slette alle mappene. Lenke til kommentar
Presley Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) HAHA, jeg fiksa selv! Det med delinga funka ikke. MEN, løsningen var så enkel at det ble banalt.. Du hadde rett i at filbanen ble for lang. Så jeg tenkte kjapt (vel, jeg har tenkt mye for å få til dette, men nå gikk det endelig rundt oppi toppen her), så begynte jeg å rename mappene nedover i mappestrukturen, forandra mappenavnene fra ETKA_V6.2 til navn med bare en bokstav. så, etter å ha forandra på noen undermapper, så prøvde jeg så å slette.. Og det FUNKA!! Haha, takk til meg selv og alle som sitter å ler av meg PS: Om dere sitter å ler, så burde dere skamme dere (spesielt om dere ikke kom på det selv og tipsa meg om det). PPS: Vel, jeg leser nå den linken til microsoft, og der STÅR faktisk den løsninga jeg selv tok. Men jeg gadd ikke begynne å lese den lille engelske skrifta til å begynne med, jeg trodde det hele dreide seg om å dele de siste mappene.. Endret 11. mars 2005 av presley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå