AndersK_ Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Heisann! Jeg tenkte og lage en liten side.. Men trenger en slags form for kalkulator (et script som regner ut formler, som i Excel). Problemet er at jeg ikke kan en dritt om Java. hehe. Kan noen gi meg eksempler på tagger og programmering og sånn? Så jeg kan "konvertere" hehe. Legger med to eksempler. Sånn her vil jeg at websiden skal være: http://home.no.net/washup/Skjema.htm Dette er liksom "funksjonen" jeg vil ha på websiden (ved hjelp av java). Excel regneark!! http://home.no.net/washup/pilskalkulator.xls Mvh Anders Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Har du mulighet for å bruke "server-side"-språk, som PHP eller ASP? Anbefaler det, med tanke på at prisene muligens endres en del og ikke alle har støtte for JavaScript. JavaScript kan f.eks. ikke lese fra en database eller en annen fil - derfor må prisene enten lagres i en .js-fil i variabler, eller så må et "server-side"-språk lese inn verdiene i en tekstboks, slik at JavaScript kan lese verdiene fra tekstboksene. EDIT: JavaScript og Java er ikke det samme forresten. Så hvis det er Java du tenker på, er det nok feilpost. Endret 11. mars 2005 av DevN Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 jeg har mulighet for php ja, men har du noen linker eller kan evt programmere et script til meg? kan gjøre det selv og, men finner ingen sider hvor "oppskriften" står Mvh! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvis du skal bruke PHP, bør du nok spørre i PHP-delen eller se på HotScripts.com. Skal du bruke JavaScript, til tross for det jeg nevnte i forrige innlegg, kan du enten se på HotScripts.com, eller si ifra i denne tråden - så kan jeg se om jeg kan mekke en løsning. Jeg anbefaler fortsatt PHP/ASP til dette. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 greit, jeg spør der. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå