Red Dog Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Er det noen brenneproggram til Linux som kan brenne .iso filer? Hilsen Red Dog Linux NewBe Lenke til kommentar
bidz Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 jau, massevis. gode alternativer: FireBurner (ikke opensource/gratis, men fungerer) k3b cdbakeoven xcdroast koncd cdrecord cdrdao mkisofs simplecdrx kreatecd cdrx gtoaster dette er en blanding av terminal og gui baserte brenneprogrammer. Dersom du liker Nero, så er k3b noe for deg - k3b er utrolig lik Nero, fungerer utrolig likt også - og er meget bra/stabilt. Det støtter og brenne .iso og .bin/.cue, brenne cd-audio, auto-decode mp3'er til .cda, osv, osv. cdbakeoven er også meget bra, og støtter .iso/.bin/.cue og audio. begge er forøvrig GUI klienter (grafisk grensesnitt). _________________ bidz @ efnet/openprojects www.bidz.org PGP key Gentoo Generation! [ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-06-26 22:24 ] Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Takker for kjapt og bra svar! Lenke til kommentar
Booth Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Dersom du liker Nero, så er k3b noe for deg - k3b er utrolig lik Nero, fungerer utrolig likt også - og er meget bra/stabilt. Det støtter og brenne .iso og .bin/.cue, brenne cd-audio, auto-decode mp3'er til .cda, osv, osv.cdbakeoven er også meget bra, og støtter .iso/.bin/.cue og audio.begge er forøvrig GUI klienter (grafisk grensesnitt). Bare pirke litt på vår alles kjære bidz, de to sistnevnte der er vel strengt tatt ikke brenneprogrammer, men bare en gui for andre terminalbaserte progs som faktisk tar seg av brenningen. De bruker f.eks cdrecord cdparanoia osv, som også er en nødvendighet for å bruke k3b og cdbakeoven, disse følger såvidt jeg veit ikke med men må lastes ned og innstaleres utenom. Men nå følger cdrecord med de siste nye distroene så en cd får du nok brent uansett, men det gjør derimot ikke endel av disse rippe tools'a. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Gå til http://apps.kde.com og søk etter arson iso,bin/cue,vcd,svcd++++++ Ligger masse screen shots der du burde å ta en titt på d. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 23:07, Booth skrev:Bare pirke litt på vår alles kjære bidz, de to sistnevnte der er vel strengt tatt ikke brenneprogrammer, men bare en gui for andre terminalbaserte progs som faktisk tar seg av brenningen.De bruker f.eks cdrecord cdparanoia osv, som også er en nødvendighet for å bruke k3b og cdbakeoven, disse følger såvidt jeg veit ikke med men må lastes ned og innstaleres utenom. Men nå følger cdrecord med de siste nye distroene så en cd får du nok brent uansett, men det gjør derimot ikke endel av disse rippe tools'a. Ja, vet det - beklager for at jeg ikke nevnte det, men k3b/cdbakeoven bruker cdrecord/cdparanoia til og brenne .iso og audio, og cdrdao til .bin/.cue - er vel blitt for vant til at gentoo fikser alle dependencies for meg, slik at jeg glemmer og nevne dem selv :smile: Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Real men use cdrecrod :razz: Når jeg lærte meg cdrecord (tok 20 minutter med pussling) var brenning plutselig lekende lett :smile: Slipper å starte x også... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå