Gå til innhold

Klokke opp GPU core 100MHz X800 XL


Anbefalte innlegg

Har et MSI X800XL PCI-E-kort som kjører 400MHz core og 490 MHz mem, slik som de fleste X800XL PCI-E kort gjør. Jeg lurte på om noen hadde noe erfaring med hva som faktisk skal til for å få til å klokke opp GPU ytterligere 100 MHz slik at dette kortet praktisk talt blir et X800XT-kort. Minne opp 10 MHz er 0 problem, men GPU 100MHz er litt verre.

 

Tror dere at dette går an ved hjelp av voltmodding og en luftbasert kjøler som f.eks. denne? Eller kan noen trygt fortelle meg at dette er helt umulig uten å gå drastisk til verks som f.eks. vannkjøling.

 

Og, i tillegg et litt newb spørsmål, men det må ut: Hvilket utility kan brukes for å se hva slags temperaturer som utspiller seg på et ATi-kort?

 

Edit: leif.

Endret av h017ah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er mulig å klokke core så langt med X800XL. Jeg klarer ikke mer enn 430 mhz med stock kjøler.

 

Ingen kan vel forsikre deg om at det er umulig, men jeg har ennå til gode å se at noen har klart GPU@500 mhz på X800XL.

 

Sannsynligvis vil det være så vanskelig og kreve så mye ressurser og penger at du like gjerne kunne kjøpt et X850XT PE.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...