Gå til innhold

Hvorfor er linux best?

Anbefalte innlegg

En annen stor fordel er at linux/*BSD er gratis for oss privatbrukere. Det finnes også en System V UNIX-variant som er gratis, nemlig Solaris. Hvis man skal ha en tilsvarende windows-versjon ville det kostet flesk, og man ville enda ikke få til alt det man kan få til med linux/BSD/System V UNIX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fjeddju

Linux er ikke best det er windows der bomma du hehe!!

Dette er en formulering jeg brukte for å appelere til folk som har / har prøvd linux og må ikke tolkes som et utsagn!

Som jeg også har prøvd å forklare tidligere i tråden, har jeg ingen kjennskap til linux men har lyst til å lære...

:dontgetit: vet ikke hvem som bomma jeg kompis :p

Endret av k.kr
Lenke til kommentar

noen som ikke har lest leksa si her? det at det ikke finnes virus til Linux/BSD er bare tull. det finnes. noen virus er slik at maskinene angripes på tvers av systemene. så jo. det finnes. selv kommer jeg til å installere Antivirus program i Linux på mine neste Linux installasjoner.

Lenke til kommentar
Hvorfor er linux best. Fordeler og bakdeler...

Vær så snill å vær objektiv ;)

Det er vel heller du som bør være objektiv med spørsmålet ditt ;)

Linux er en kjerne. Den er idag den beste kjernen for GNU operativsystemet når det gjelder støtte for hardware og modenhet.

Lenke til kommentar
noen som ikke har lest leksa si her? det at det ikke finnes virus til Linux/BSD er bare tull. det finnes. noen virus er slik at maskinene angripes på tvers av systemene. så jo. det finnes. selv kommer jeg til å installere Antivirus program i Linux på mine neste Linux installasjoner.

Det problemet er så minimalt at det er ikke noe å snakke om. Jeg har selv aldri installert noe virusprogram til Linux, heller ikke fått virus.

Det samme gjelder alle ande jeg kjenner som bruker Linux.

Lenke til kommentar

Legg merke til at jeg sa "fins nesten ikke virus". Jeg sa ikke at det ikke fantes. Men hele arkitekturen gjør at problemet blir minimalt.

Lenke til kommentar

Eneste bakdelen jeg kan se med linux, er at det er stress å få windows-spill til å fungere. Bortsett fra det er det få eller ingen bakdeler med linux. Etter hvert, når windows XP blir gammeldags, kommer jeg til å gå helt over til linux/UNIX. Det er det som jeg føler fungerer tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Eneste bakdelen jeg kan se med linux, er at det er stress å få windows-spill til å fungere. Bortsett fra det er det få eller ingen bakdeler med linux. Etter hvert, når windows XP blir gammeldags, kommer jeg til å gå helt over til linux/UNIX. Det er det som jeg føler fungerer tilfredsstillende.

kan alternativet være: 2 os, på hver sin disk... en for business og en for spill??

Lenke til kommentar

kan alternativet være: 2 os, på hver sin disk... en for business og en for spill??

Ja, dual-boot er veldig vanlig.

Lenke til kommentar

Hvilket jeg har allerede. Men senere, når jeg slutter å spille forsvinner windows-delen helt.

Lenke til kommentar

Hvilket jeg har allerede. Men senere, når jeg slutter å spille forsvinner windows-delen helt.

slutte å spille???? :cry:

Hvem kan si noe sånt?

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Hehe.... ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil vite hvordan Linux er å bruke, last ned og brenn en LiveCD. Den kjører rett fra CD, og vil ikke røre harddisken med mindre du ber om det.

må jeg boote fra cd, eller kan jeg kjøre fra windows? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...