Gå til innhold

Smarte ting i WOW

Anbefalte innlegg

Har spilt WOW i et par uker nå, og det er en ting jeg synes er skikkelig lurt: Postsystemet. Først trodde jeg at man bare kunne sende hverandre brev og penger, men så oppdaget jeg at man kan sende items. Så utrolig genialt! For det første får man tilsendt penger / usolgte items fra Auction House, og så får man brev fra div. personer i spillet. Jeg har fått et par hyggelige brev fra min druid trainer som sier at "Nå må du komme og gjøre en quest for å bli flink i ...".

For meg og samboeren er det også supersmart: Jeg er druid og alchemist, han er rogue og leatherworker. Vi er ikke på samme level, så vi spiller ikke så mye sammen. Men jeg kan sende ham potions, og han sender meg rustning tilbake. SLipper å knote med å møtes, bare sende ting i posten.

Anser postsystemet som et godt eksempel på at noen på Blizzard har tenkt seg grundig om. SPilte mye AO før, og der var det alltid hassle å måtte finne et møtested for å levere alt mulig.

Det er sikkert flere lure ting jeg ikke har oppdaget... Hvilke?

Kirikiri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det finnes et liv utenfor World of Warcraft for eksempel! :p Hehe.. bare tuller! Måtte si det! Har du sett Audition forresten? Er det derfor du kaller deg Kirikiri?

Jeg synes det er ganske smart å alltid spørre vaktene i hovedstedene om hvor ting er. Da får du opp et rødt flagg som viser hvor du skal både på kartet og mini-kartet. Utrolig snedig, så slipper du å rote rundt såfremt du ikke er lommekjent!

Lenke til kommentar

Veldig enig i at posten er smarte greier.

Synes transport biten er morsom og jeg. Første gang jeg skulle til IF sa noen at jeg skulle ta trikken. Jeg lo godt og sa "særlig" Ble lang i maska når jeg faktisk fant "trikken"

Ellers så går man jo mye i wow, num lock er en smart ting, samt right click + left click på mus for å deaktivisere.

;)

V

Lenke til kommentar

Auction House er jo en genial ting i seg selv. F.eks. i La2 ble det til at veldig mange players satt der med egen "priv store", noe som krever at man sitter der med sin egen player.

/Who under Social er ganske nyttig. Her kan du skrive inn f.eks "troll rogue 50-60" der du vil se alle som er troll rogue mellom lv 50 - 60, noe som vil poppe meg oppå toppen på BB serveren :whistle:

Du kan også se guild, lv, race og zone.

Arenaen i SV.. Her kan du drepe fritt alle du vil selv om de er dine team mates. Ikke noen stor gevinst men her kan du f.eks ha en 5vs5 PvP combat. Bruker å dra med meg et team av 55+ og eie alt som er der. Downside; langt unna graveyard'en om du dør. Blizz fix!

Lenke til kommentar

Kirikiri var karakteren min i Anarchy Online. (Dvs en av dem.) Kommer av afrikansk måte å si kitty-kitty når man skal lokke på en katt. (Evt japansk = skjære-skjære) Svart dame med stort afrohår.

Ikke sett Audition, spiller ikke på Skullcrusher. Spiller Froya, lvl 16 druid på Deathwing. Sånn hvis noen vil sende meg et brev. ;)

Trikken i Ironforge er helt utrolig. Og det å spørre vaktene. Veldig mange kjekke ting. :)

Kirikiri

Lenke til kommentar
Kirikiri var karakteren min i Anarchy Online. (Dvs en av dem.) Kommer av afrikansk måte å si kitty-kitty når man skal lokke på en katt. (Evt japansk = skjære-skjære) Svart dame med stort afrohår.

Ikke sett Audition, spiller ikke på Skullcrusher. Spiller Froya, lvl 16 druid på Deathwing. Sånn hvis noen vil sende meg et brev. ;)

Trikken i Ironforge er helt utrolig. Og det å spørre vaktene. Veldig mange kjekke ting. :)

Kirikiri

der spiller jeg også :D

joine vår guild? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...