jos70 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har tatt en god del DV-film de siste to åra. Tenkte det var på tide å overføre opptakene til PC for redigering og brenning på DVD. Hva program bør jeg kjøpe? Hvilken komprimering skal jeg velge (filformat)? Jeg er ganske amatør på området, men har en god del erfaring fra bilderedigering via Adobe Photoshop Elements. Har noen en link til en god norsk "How to" side om videoredigering og brenning av DVD? Takker for all hjel jeg kan få!!! Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 enkelt redigeringsprogram så vil jeg si Pinnacle Studio 9. er selv amatør så jeg synes dette redigeringsprogrammet er veldig enkelt i bruk. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hvis du bare skal klippe så duger faktisk Windows Move Maker helt greit også. Det er først hvis du ønsker overganger, effekter og justeringer at du får behov for andre programmer. Jeg har ikke engang prøvd programmet, likevel ville jeg selv foretrukket light utgaven av Adobe Premiere (Video Elements? Premeiere Elements?) hvis jeg skulle kjøpt i dag. Studio har et lekkert grensesnitt og er veldig intuitivt, men sliter med mange crash og feilmeldinger. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 men sliter med mange crash og feilmeldinger Det er så sant så sant. Pinnacle Studio har veldig bra interface og veldig brukervennlig(det beste jeg har vært borti) men det er absolutt sant at Pinnacle Studio er til tider utrolig ustabilt og mye feilmeldinger som popper frem i hytt og pine. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Følgelig bør man vel heller anbefale et som krasjer mye mindre, og som har omtrent de samme mulighetene og pris, som Ulead VideoStudio 8. Og skal man ha en del flere muligheter, men fortsatt rimelig pris, er jo Adobe Premiere Elements verdt å ta en titt på. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 *hviket program bør jeg bruke?* ikke "hva program bør jeg bruke?" Vile bare si det Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 *hviket program bør jeg bruke?* ikke "hva program bør jeg bruke?" Vile bare si det Lenke til kommentar
andm Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 *hviket program bør jeg bruke?* ikke "hva program bør jeg bruke?"Vile bare si det Når du først skal kommentere skrivefeil, gjør det riktig ... Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hmm.. Hvis du er interesert i noe gratis har jo AVID sin "free" versjon.. funker veldig bra! kan lastes og brukes gratis.. (www.avid.com) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hmm..Hvis du er interesert i noe gratis har jo AVID sin "free" versjon.. funker veldig bra! kan lastes og brukes gratis.. (www.avid.com) Gjelder det alle avid versjoner at mann må ha SP2 på maskinen?? noen som vet det? skulle installere express pro versjonen så fikk jeg beskjed at jeg ikke hadde sp2 på maskinen. gidder ikke installere sp2, blir så mye tull med maskinen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå