Gå til innhold

Windows vil ikke starte med sata disker

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte to sata disker for et par dager siden. Koblet dem inn på et Sata pci kort. Fikk dem til å funke og formaterte dem.

Nå vil ikke pcen starte windows hvis jeg har koblet inn sata diskene. Får opp denne feilmeldingen når jeg prøver å starte med sata diskene: Disk boot failure, insert system disk and press enter.

Hva kan problemet være?

HV Vegster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe av det lignende problemet... Innstalerte Win på raptor disken min, alt funka fett, helt til jeg skulle plugge i de hardiskene mine som er tilkobla en IDE kontroller. Da fikk jeg samme error som deg. Hva slags Hovedkort og Kontroller har du?

Lenke til kommentar
nå har jeg testet å legge inn alt på nytt, oppdatert driverne osv.. men ingen ting funker.

Kan det være hovedkortet som er ødderlagt?

Det er ikke sikkert det, men hvis hovedkortet ditt er så "gammelt" at du ikke har s-ata på kortet, vil jeg kansje anbefale deg å bytte uansett... Et hovedkort er jo ikke det dyreste... :cool:

Litt avhengig av socket, kommer du langt med 500 -> 1200kr ;)

Endret av k.kr
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10119

Her har du noen eksempler på HK.

Har du prøvd å sette hd, på hovedkortet du skal ha s-ata kontakter på hk... (raid) -->legg in raid driverene --> koble til hd --> enable raid funksjonen i BIOS and GO;)

Bakdelen: oppstart tar lengere tid, fordi du også må kjøre raid biosen ( men hvor mange ganger booter du på en dag/uke?)

Fordelen: Det funker;)

Endret av k.kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...