medlem-40751 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har store planer om snart å bygge meg en ny pc, da med DDR2 og PCI-e og full pakke. Men en kompis av meg forteller meg at ytelsesforskjellen mellom DDR og DDR2 RAM er veldig liten, og man får svært lite for pengene hvis man kjøper DDR2 RAM. Stemmer dette? Han forteller meg også at det er dumt å kjøpe hovedkort nå med pci-e 16x fordi det snart kommer en pci-e som er mye raskere enn den igjen. Kan noen greie ut litt om dette? På forhånd, tusen takk. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 De DDR2 brikkene som finnes idag er ikke noe raskere enn DDR brikker som finnes. Jeg tror DDR 400 er omtrent tilsvarende DDR2 533. Først ved DDR2 667 og raskere vil vel DDR2 få en fordel. Prisene kan du nok se selv om er dyrere for DDR2. Jeg tror det tar en stund før det kommer noe nytt pci-e standard. Hvis en alltid skal vente på det neste store får en aldri noen ny PC. Jeg har ikke hørt om noe nytt som skal være bedre enn pci-e, men det kommer nok, men det blir kanskje pci-e 32x vil jeg gjette som antakligvis blir kompatibelt med pci-e 16x Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 hvordan er pci-e 16x i forhold til agp egentlig? er det mye bedre? Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 hvordan er pci-e 16x i forhold til agp egentlig? er det mye bedre? Blir omtrent hips om haps, slik jeg forstår det. Og det skyldes at skjermkortene enda ikke utnytte pci-e opptimalt. Men det er ingen tvil om at PCI-e er mer fremtidsrettet. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Så vidt jeg har forstått det utnytter de vel enda ikke fult ut AGPs båndbredde. Dermed kan en bare drømme om PCI-e som har dobbelt så stor båndbredde som AGP 8x. Tenker du å oppgradere og beholde skjermkort eller hovdkort så kan det nok være en fordel med PCI-e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå