Amo Aka Eagle Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Har nettopp fått min nye router fra D-link.. er på skolen nå.. kommer nemmelig ikke lenger på nett hjemme. Kommer ikke på hva den heter akkurat for øyeblikket men det kommer kanskje senere. er noe 2.4Ghz 108m-bit shiat. kombi pakke med ett 54mbit kort til bærbar. Her er problemet.. Tråløse ser ut til å funke helt fint... Samme med DHCP og hele pakka der.. Men når det kommer til å koble seg på nett... så er det ikke snakk om! Den prøver å prøver men kommer aldri på nett.. satt med routeren i over 4 timer i går å prøvde allt mulig for å få den på nett.. prøvd allt 20 ganger er jeg sikker på.. Noen andre som har hatt problemer med slikt? Fornøyd el brukermodurator? Endret 17. mars 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 JEg har en DI-624 108Mbit router fra D-Link. Fungerer utmerket. Gjør det bra i stort sett alle tester også. Kommer meg ikke på nett hjemme jeg heller, men det skyldes problemer med oppsettet i serveren som står i telenors sentral... Vært i kontakt med telenor flere ganger, men de jobber vist fortsatt med feilen... Noen som vet av hacket firmware til 624 routeren hvor jeg kan skru opp sendestyrken? Rolf Lenke til kommentar
St33l Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Du har nok en EDWL-926/E. Om du hadde gitt oss _litt_ informasjon om f.eks ISP og hvordn du har koblet det, så kunne jeg sikkert ha hjulpet deg.. Kort fortalt så skal denne virke fint om du resetter den og kobler WAN porten til LAN porten på ADSL modemet ditt. Da skal Di-624'en få ip adresse automatisk fra adsl modemet og du vil få ip adresse i 192.168.0 segmentet på din pc. Sjekk i Status (192.168.0.1 i en webrowser) om den får ip adresse på wan porten. Lykke til Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hadde du kombinert modem og router fra før? Disable en av routerne og pass på at du bare har en dhcp server. Har du telenor-abo? Husk @online.no i brukernavn. Lenke til kommentar
Pankus Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hvis du har et adsl modem eller en router som står som dhcp, må du passe på at dhcp er deaktivert på den trådløse enheten. Bare et tips Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Ring til D-Link Teknisk telefon Support: 800 10 610 Hverdager 08:00-20:00 Der sitter det veldig hyggelige folk med stor kunnskap som kan hjelpe deg. Er en av de få supportene jeg har vært borti som er virkelig proffe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Du kan jo forsøke å gi litt mer info, og lese manualen. Har du satt opp kryptering/MAC-filtrering, eller åpnet/lukket for protokoller? Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 fant ut problemet alle sammen.. Routeren var det ikke noe galt med i det hele tatt.. det var ste faren min (som ADSL'en er registrert på) som hadde klart å gi meg feil passord... Hehehe ikke rart jeg ikke kommer på nett Takk for hjelpen fordet alle sammen I apreciate it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå