Gå til innhold

Ny 7200rpm 2.5" harddisk?

Anbefalte innlegg

Har lenge siklet på en Hitachi Travelstar 7K60 7200RPM 60GB til min Powerbook.

Men er synd å måtte gå ned fra 80GB til 60GB for å få den høye ytelsesøkningen den gir.

Har faktisk lånt den disken en dag og testet den, det var en fantastisk opplevelse fra min 4200rpm 80GB.

Dessuten er den jo litt "oldnews", hvorfor har ikke flere 7200rpm disker kommet på markedet?

Når vil det eventuelt komme en 7200rpm med høyere kapasitet enn 60GB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

ekstern disk er uaktuelt.

må ha 2.5" intern med 7200rpm. Hastighet!

Seagate annonserte i høst 2004 at de skulle komme med 7200rpm opptil 100GB, hva har skjedd? det kommer jo ingenting fra de.

vurerer å kjøpe 5400rpm 100GB seagate momentus, men leit hvis 7200 er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Her ikke veldig mye greie på dette, men vil ikke en 7200rpm bruke ganske mye mer strøm enn en 5200rpm eller 4200rpm? Har lurt på denne 60gb 7200rpm, men har liksom tenkt att dette kommer til å gå kraftig utover batterikapasitet... Tar jeg feil???

Lenke til kommentar

ja, heldigvis gjør du det :)

7200 tar minimalt mer strøm enn 5400. og ingen større varmeutvikling og støy. har testet dette selv på en powerbook.

dette er til stor kontrast til vanlige desktop 7200disker som sliter med stor varmeutvikling og vibrasjoner.

Lenke til kommentar

jeg tror disse 7k60 diskene begynner å slite mot høytettetsplatene i f.eks. 5k100 disken fra samme produsent. overføringshastigheten burde være minst like stor om ikke større, men akksesstiden er nok noe lavere. jeg migrerer systemet mitt over på en 80gb på mandag, da kan jeg melde tilbake hvordan forskjellen mellom en tre år gammal 60gb 4200 er til den nye 5k100.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...