Gå til innhold

Operativsystem til dedikert CSS-server

Jtand

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en dedikert Counter-Strike Source server med 9 mbit SDSL-linje. Hvilket operativsystem er best å bruke? Dette finnes under panseret:

Asus A8N-SLI Deluxe (nForce4 SLI)

AMD Athlon 64 3000+

1024 mb DDR-RAM PC3200

80 gb IDE disk, 7200 rpm, 8 mb cache

Radeon X300SE 128 mb PCI-E

DVD-ROM

Forton/Source 350W Power

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med CSS, men med 1.6 så er Windows MYE bedre. Dette er fordi hlds er dårlig koda elns så det er sinnsyk minnelekkasje :p Alt klikker helt hvis maskinen står på i over 1 døgn uten reboot. Man får også mye bedre ytelse i Windows.

Men dette er som sagt i 1.6, CSS vet jeg veldig lite om da jeg ikke spiller det. :p

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med CSS, men med 1.6 så er Windows MYE bedre. Dette er fordi hlds er dårlig koda elns så det er sinnsyk minnelekkasje :p Alt klikker helt hvis maskinen står på i over 1 døgn uten reboot. Man får også mye bedre ytelse i Windows.

Men dette er som sagt i 1.6, CSS vet jeg veldig lite om da jeg ikke spiller det. :p

Har kjørt CS på Linux i flere år, har brukt de fleste versjoner fram til Source og har aldri hatt et eneste problem.

Lenke til kommentar

Med CSS kan jeg vel si at opplevelsen var motsatt.

På Windows kjørte CSS serveren i max 1 døgn av gangen før den døde, på Linux kan jeg ikke huske at den krasja en eneste gang de 2 månedene jeg kjørte den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...