iingvild Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Hei, jeg var så uheldig å nappe ut lydkabel koblet til tv i går kveld før lyden var skrudd av. Nå er det ingen lyd i lydutgangen eller i høytallere. (Kun bittelitt lyd når alt er på fullt! Både i høytallere og i lydutgangen). Hva har skjedd? Går det ann å fikse det? Er det noe jeg kan gjøre? Takk for evt svar... Ingvild Endret 11. mars 2005 av iingvild Lenke til kommentar
ols Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Vanskelig å si. Du skal jo kunne nappe ut pluggen uten at det skjer noe (annet enn at du evt får et knall i den eksterne forsterkeren). Kan du si noe mer? Hvordan er den svake lyden du hører. Er den god nok til at du kan oppfatte tale, f.eks? Hva mener du med at den er begge steder? Blir ikke de innebyggede høyttalerne fremdeles koblet ut, når du setter inn pluggen/hodetelefonene, eller er den biten i orden? Maskinen har ikke tilfeldigvis et fysisk volumratt (den runde knappen som så vidt stikker ut og kan være vanskelig å få øye på)? Du kan ha kommet bort i den. Det skjedde med en kamerat av meg som overtok en av mine maskiner. Han regulerte alltid lydstyrken i Windows, og visste ikke om volumrattet! For sikkerhets skyld, har du vært og sjekket alle instillingene i "avanserte lydinstillinger" i windows osv? Har du prøvd med en annen plugg? Prøv å sett den inn og rugg litt forsiktig på den,og ta den ut og inn noen ganger mens du spiller av en lydfil, kanskje det kan avsløre om det er en kontaktfeil i uttaket. Teoretisk kan sef den lille forsterkeren som driver utgangen ha tatt kvelden (jeg tviler på det), i så fall kommer du nok ikke utenom å levere inn maskinen for å få det fikset, (vel, i prinsippet kan du bruke et eksternt usb lydkort, men du får jo ikke lyd i de innebygde høyttalerne, i så fall). Lenke til kommentar
iingvild Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg mener det at det er lyd i både høytallere og når jeg har i høretelefoner, men kun en av gangen og kun svakt. Går ann å høre hva som blir sakt, men det er bare så vidt. Når jeg trekker ut høretelefonledningen, og denne står halvveis inne er lyden normalt høy i høretelefonene. Jeg har ikke et slikt volumratt, og alle volumer på avanset står på topp. Får vel sannsynligvis sende den inn ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå