Gå til innhold

Ps3 og Xbox2 - DVD filmstøtte?

Mazeking

Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke har klart å finne ut av ennå er om xbox2 og Ps3 kommer til å ha støtte for DVD filmer som er på markedet i dag og evt mulighet for å spille av DVD+/-. Noen som vet noe her?

Det var først mange år etter at jeg hadde kjøpt min PS2 at jeg fant ut at den faktisk kunne spille brente DVD filmer uten modifisering :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper selv at de neste generasjoners konsoller burde spille av dagens DVD filmer, ellers så blir jo slaget dårligt av maskinenene. Husker at mange kjøpte seg en PS2 kunn pga at det var en DVD spiller i tilleg til å være en konsoll.

Det var først mange år etter at jeg hadde kjøpt min PS2 at jeg fant ut at den faktisk kunne spille brente DVD filmer uten modifisering :blush:

He he du er ikke alene om dette. Fant selv ut at min PS2 kunne spille av brente DVD`er både + og - og det etter flere år i min besettelse. Fant ut også at den kunen spille av alle SONENE noe jeg synes er meget merkeligt uten at den var eller er modifisert.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg tok opp dette er at jeg mener å ha lest at Ps3 kommer til å bruke et sært format på spillene sine det samme med MS og xbox2. Er det ikke Blueray og H-DVD som blir de neste dvd-film standardene?

Litt sært hvis de ikke bygger inn støtte for det som blir markedsstandard når det gjelder DVD-filmer.

Vi får vente og se hvordan det blir. Får håpe ikke prisen på spillene til konsollene blir helt hinnsides. :mad:

Lenke til kommentar
PS3 kommer til å kjøre Blueray, mens Xbox kommer til å kjøre helt vanlig DVD'er (DVD9).

At PS2 vil kjøre Blue Ray er det kunn spill som kommer til å lages til dette formatet eller? Og et spørsmål til: Blue Ray åssen ser dette ut da, som en minnebrikke, DVD o.l. Vet jeg spør dumt nå men er nyskjerrig. :)

EDIT: fant ut av dette, høres veldig bra ut (ang Blue Ray) :love:

Blue Ray

Enda mer info om: Blue Ray

Ut i fra det jeg forstod så bruker Blue Ray blå laser og Blue Ray er bakover-kompatibel med normal rød laser så jeg tipper at den vil kunne lese de vanlige DVD filmene. Dette er rene spekulasjoner men er låv å håpe.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...