Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å skrive ut over trådløst nett

Anbefalte innlegg

Heisan godtfolk!

Har et merkelig problem med mitt trådløse nett.

Oppsett:

Internett: Telenor ADSL 2048/256

Router: Linksys WRT54G

Skriver 1: Brother laser

Skriver 2: HP photosmart 7960

PC: Whitebox CL56 med trådløst kort innebygd

Så problemet mitt:

Når jeg er tilkoblet trådløst nett og skal skrive ut f.eks DVD cover så stopper det helt opp og routeren låser seg og internett ramler ut.

Må ta ut strømpluggen og sette den i gjen for å få det til å virke igjen.

Det går helt fint å skrive ut tekst med laserskriveren og det går helt fint å kalibrere fotoskriveren over det trådløse nettet men ikke bilder.

Det pussige er at når jeg kobler den bærbare til routeren via nettverkskabel så fungerer det helt fint.

Så kommer det som er mest spennende....Er det noen som har en anelse om hva som kan være galt?..Er det noen innstillinger som må gjøres?

Kan også legge til at det fungerte utmerket med D-link DI-624+...men den tok kvelden og da så jeg mitt snitt til å kjøpe meg en Linksys.

Mvh

Gega

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet selv. Ikke nødvendigvis printing av DVD cover, men store bildefiler generelt. Har også opplevd tilsvarende problem når jeg har forsøkt å "extracte" store filer fra min maskin over til en annen via trådløst. Går en stund før alt "fryser".

Har ikke trengt å restarte routeren etter dette, men en boot av egen maskin har ofte vært nødvendig.

Kan det være at disse tingene er ekstremt avhengige av en jevn datastrøm, og at det er her det trådløse spiller oss et puss? For akkurat som deg så opplever jeg ingen problemer når jeg bruker kabel (i samme router).

Kopiering av store filer mellom maskinene er ikkeno' problem via trådløst, men det er enten ved printing eller utpakking av filer mellom maskiner jeg opplever dette problemet.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

jeg har også siste firmware..

D-link DI-624+ fungerte som sagt helt fint...så det er merkelig at problemet oppsto etter at jeg monterte Linksys routeren..

Kan noen andre bekrefte om de har samme problem og evt. hvilken router de bruker..

Veldig skuffende om det er Linksys og 3com som har dette problemet...

Lenke til kommentar
Veldig skuffende om det er Linksys og 3com som har dette problemet...

Er jo ingen logikk i dette så jeg tviler på at det er det er routerne som er problemet.

Skal uansett forsøke å få testet en D-link DI-624+ i løpet av helgen. Går det smertefritt skal jeg dementere utsagnet, men uansett er det jo både plusser og minuser ved de fleste produkter:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...