Gå til innhold

Hastighet på SD-kort til Ixus 40

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg veit at temaet har blitt berørt før, men eg har ikkje funne noko fullgodt svar. Saka er no at eg har kjøpt meg det Ixus-40-kameratet, og er veldig usikker på kor raskt SD-kort eg treng. I manualet står det at ved beste kvalitet på videoopptak brukar kameratet 1.9 Mb i sekundet. Betyr dette at det er nok å kjøpe eit SD-kort som kan lagre 2 MB i sekundet? Eller, det er iallfall meir enn nok å kjøpe eit som kan lagre 5-6? Eller er det andre faktorar som spelar inn i tillegg?

-Gisle-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette jo først å fremst et fotoapparat! Så til saken: Tar du bilder med beste kvalitet og størrelse med dette kameraet tar et bilde minst 2.7mb. Kameraet kan på sitt beste ta 2.4 bilder/s. Jeg regner med at du vil ha denne muligheten?

Altså: 2.4 x 2.7= 6.48 mb. Kortet ditt burde altså minst ha denne lagringshastigheten. Vi får håpe at kameraets billedbrikke er like rask.

Mvh.

esbe

Lenke til kommentar

interessant.. nei, eg hadde jo ikkje tenkt å bruke det hovedsakleg som videokamera, men eg vil jo utnytte potensialet i kame ratet max. Då må eg nok opp i dei dyre korta som kan skrive 10 Mb/s, så... Det blei visst litt dyrare enn antatt dette kamerat her! :roll:

Lenke til kommentar

Du får jo bruke andre kort også, men du vil se et rødt utropstegn i skjermen rett før minnebufferen går full når ikke kortet klarer å holde unna. Minnebufferen er rask nok med digic II prosessoren. Så kortet er flaskehalsen om det er for tregt. Du kan evt også teste MMC kort, Canon sier det kan brukes men gir ingen garanti. Men nå har vel Canon sittet med i gruppen som har tatt frem SD standarden, så da kan de jo ikke gi garanti for MMC som er samme formatet, litt tynnere og uten sikkerhetsmodulen, og som visstnok gjør noe av merverdi på kopieringsrettigheter.

Lenke til kommentar
men eg vil jo utnytte potensialet i kame ratet max. Då må eg nok opp i dei dyre korta som kan skrive 10 Mb/s, så...

Jeg har akkurat bestilt meg IXUS 700, og trengte et rask kort. Fant Sandisk 512Mb Ultra II til 495.- inkl moms på www.MPX.no.......må vel være en bra pris.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...