Gå til innhold

Hva er forskjellene mellom forskjellige WM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gnome og KDE stiller vel i ein kategori for seg sjølv, då dei er fulllstendige skrivebordsmiljø.

WM anbefalast vel ofte når du har lite resursar på maksina, itillegg er dei enklare å forme sånn som du vil ha det.

Er mange postar om dette på forumet allereide, anbefalar deg å ta eit søk:)

Brukar sjølv gnome, enkelt og greit :)

Endret av femfulle
Lenke til kommentar

Gnomes WM heter metacity, men det var vel ikke det du var ute etter, nei.

Gnome er da meget mer oversiktlig enn KDE? Jeg liker Gnome meget bedre enn KDE, akkurat som jeg liker GTK bedre enn QT. Match. Forøvrig bruker jeg en ren WM selv, FVWM.

Lenke til kommentar
Gnomes WM heter metacity, men det var vel ikke det du var ute etter, nei.

Gnome er da meget mer oversiktlig enn KDE? Jeg liker Gnome meget bedre enn KDE, akkurat som jeg liker GTK bedre enn QT. Match. Forøvrig bruker jeg en ren WM selv, FVWM.

Bruker alltid GTK programmer selv. Jeg takler ikke QT/KDE apps (dessverre p.g.a. jobb må jeg bruke Scribus).

Lenke til kommentar

Min favoritt er openbox_2_. Den har alle de funksjonene jeg ønsker(ikke så mange) og ikke noe særlig mer. Den er lett å konfigurere, lett å lage egne temaer eller endre de som allt finnes, ser litt bedre ut enn blackbox, støtter xinerama, har windowsnapping både horisontalt og vertukalt(savner det faktisk, hos de som ikke har det!). Eller er det en bra beskrivelse av mange wm. her

Lenke til kommentar
Hva er forskjellene mellom de forskjellige WM? Hva foretrekker du å bruke? Hvorfor valgte du akkurat den? Jeg selv bruker KDE, den er litt eyecandy :p men jeg syns personlig den er litt mer oversiktlig enn GNOME.

GNOME, KDE (og XFCE og CDE) er ikke window managers, men skrivebordsmiljø. GNOME og KDE's window managers heter Metacity og KWin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...