viranth Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Les saken her Noe som stadig irriterer meg er hvor mange slike saker vi ser fra politiet, og dere kan jo tenke dere at det er mye som ikke kommer frem i media. Ok, så politiet sliter med å få respekt blant folk, men betyr det ikke da at de heller burde se litt på hva slags jobb de gjør å prøve å fikse det? Hjelper ikke på deres rykte å slå ned pensjonister, det gir jo i allefall ikke folket mer respek for politiet. En annen ting som stadig forbauser meg, er at disse folkene har gått på en skole for å bli politi, de har helt sikkert blitt intervjuet og testet slik at ikke hvem-som-helst kommer inn, hvorfor skjer allikevel slike ting da? Har alltid sett for meg at de som jobber som politi optimalt burde være 100% rettferdige og aldri bruke unødvendig makt, om man gjør ting "the right way" så får politiet respekt hos publikum og samfunnet blir bedre. Er synd at et par sure epler skal ødlegge politiets rykte... Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Kunne ikke vært mer enig med Viranth! I USA er jo politivolden 20 ganger verre! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Les saken her Noe som stadig irriterer meg er hvor mange slike saker vi ser fra politiet, og dere kan jo tenke dere at det er mye som ikke kommer frem i media. Ok, så politiet sliter med å få respekt blant folk, men betyr det ikke da at de heller burde se litt på hva slags jobb de gjør å prøve å fikse det? Hjelper ikke på deres rykte å slå ned pensjonister, det gir jo i allefall ikke folket mer respek for politiet. . Lurespørsmål: Er det politiet som slår ned folk uten grunn, eller er det enkelte polititjenestemenn? Er det en forskjell? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 JBlack: tok meg der gitt. Skulle kanskje ikke generalisert så mye jeg gjorde, men mener at politiet er ansvarlig for hver enkelt av politibetjentene som jobber for dem. Litt for enkelt om politietaten de jobber for fraskriver seg alt ansvaret og legger all skyld på disse politifolkene. Vanskelig for meg å stole på politet om de selv ikke har kontroll over folkene som jobber for seg. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 JBlack: tok meg der gitt. Skulle kanskje ikke generalisert så mye jeg gjorde, men mener at politiet er ansvarlig for hver enkelt av politibetjentene som jobber for dem. Litt for enkelt om politietaten de jobber for fraskriver seg alt ansvaret og legger all skyld på disse politifolkene. Vanskelig for meg å stole på politet om de selv ikke har kontroll over folkene som jobber for seg. Politiet har selvsagt ansvar for sine tjenestemenn. Men politiet har en svært vanskelig jobb, er underbemannet og underfinansiert. Og dette er igjen politikernes ansvar. Politiet sliter generelt med manglende respeket i befolkningen. Og da hjelper det lite at folk bygger opp under denne disrespekten. I stedet for å være et negativt anti-menneske og bidra til å gjøre politiets jobb enda tøffere, prøv heller å være samarbeidsvillig og bruk stemmeseddelen til å få en forandring. Jobb med systemet, ikke mot det. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Er ikke i mot systemet bare fordi man retter en kritisk stemme mot dem, om man bare skal lukke øynende å la vær å si noe om det, eller å være redd for å si noe fordi da kan man bli kalt forræder eller noe lignende. Politikerne må selv se at dette er et problem, de vet jo ikke hva som skjer utenfor bygningen deres om man ikke sier i fra. Manglende respekt kommer fordi de ikke behandler folk med respekt, kan ikke forvente at noen skal få respekt når de ikke behandler andre med respekt. Skal denne gamle karen respektere politiet selv om de banket han uten grunn? Negativt anti-menneske? Hvem er vel trangsynt når man får slike bemerkninger slengt mot seg når man retter et kritisk blikk mot politiet? Jeg begrunner kritikken og den er jo ikke uten grunn. Bruker min stemme men den hjelper nok ikke de i sverige Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Shit happends. Akkurat som du går ut på byen og får deg en på tryne fordi noen folk ikke er kloke i hode og kan vurdere situasjoner. At politiet gjør slik for å få "respekt" er kanskje en sak. Men er man snill og grei så blir man behandlet med respekt. Har man f.eks slagvåpen/våpen så er det nok å vise at man blir irritert at man legger en hånd på gjenstanden, og virker ikke det så tar man det opp og "viser" det til personen som ikke gjør som du sier. Men galt gjort var det ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå