Gå til innhold

Bluetooth mus problemer på laptop med SP2

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en tid siden e-Magic usb bluetooth adapter og en Epox MS02B bluetooth mus som jeg installerte på min Toshiba Sattelite S10 laptop med Windows XP SP2.

Installasjonen var vellykket ved å kun bruke XP SP2. Jeg lot være å bruke installasjonscd med Widcomm drivere som fulgte med adapteret. USB adapteret fungerte utmerket sammen med mus og min Sony Ericsson K700i - alle funksjoner fungerte og jeg kunne sende filer begge veier mellom mobil og laptop. Dette varte i ett par måneder, helt til musa brått sviktet og jeg måtte reklamere og fikk ny mus fra Komplett. Når jeg skulle ta ibruk denne gav XP melding om "ny hardware funnet" og installasjonsveiviseren ender med at software ikke finnes og ny hardware ikke installert. I device manager ender usb enheten opp som ukjent. I bluetooth device manager finner jeg musa med riktig betegnelse, men den er responsløs.

For å teste at den nye musa virkelig fungerer så installerte jeg adapteret og musa på min desktoppc som ikke har hatt bluetooth installert før. Brukte kun XP bluetooth drivere denne gangen også. Og installlasjonen gikk helt fint og musa fungerer perfekt. Men det er på laptopen jeg skal bruke den!

Ble anbefalt å installere Widcomm software. Har lest noe om at driverene i XP prioriteres og vil rote til en installasjon av Widcomm-driverene. Forsøkte derfor å avinstallere XP-bluetooth drivere og å installere Widcomm softwaren. Etter mye tull og avbrytelser av installasjon så fikk jeg installert Widcomm. Og musa kom nesten til liv igjen. De Widcomm driverene fungerer elendig - urdårlig i forhold til XP driverene. Ihvertfall på musa. Musepekeren går uregelmessig og ujevnt - og med lang forsinkelse. Den er faktisk ubrukelig med de driverene. En annen ting er at jeg ved hver oppstart får melding om funnet ny hardware - drivere ikke funnet - ukjent usb enhet. Og device-manager fyller seg opp med ukjente usb-enheter som jeg sletter fortløpende.

Har jeg ikke klart å slette all XP-bluetooth software? Slik at de forstyrrer Widcomm driverene? Noen som har erfaring med å fjerne XP-bluetooth?

Er en mulig løsning å avinstallere SP2 (og widcomm software) og så installere SP2 på nytt og håpe på at ny installasjon av USB adapter/mus går fint som første gangs installasjon? Noen med erfaring i å avinstallere SP2 - noe en bør være oppmerksom på?

Problemet oppsto altså når jeg tok i bruk en ny mus på allerede installert software som tidligere fungerte perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...