Errae Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Plutselig uten grunn så kommer det rare lyder fra pc'en min. Drung - drung - drung - Klask - drung - drung - drung Slik kan det holde på ganske så lenge. har enda ikke funne hvilket program som lager disse lydene, så jeg må bare vente til de går over eller restarte pc'en. Mens disse lydene er så er alt anna lyd på pc'en "stoppet". Noen som vet hva dette er ? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg tipper at det er gaim som lager lydene når folk logger seg på og av osv. Jeg oppdaget at den laget mange lyder hele tiden.... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 har ikke gaim installert,- bruker amsn istedenfor (= Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Kva med å drepe program mens lyden pågår? KDE eller GNOME? I KDE er aRts lydserveren, og om programmet bruker aRts kan ein sjå kva for program som bruker lydserveren. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 jeg bruker kde,- men hvordan ser jeg hva som bruker aRts ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 artscontrol > View > Audio Manager Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Takk for tipset! Skal sjekke neste gang lyden kommer, og rapportere tilbake (= Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 når lyden kom så står det: Tittel: KDE Meldingstjener Type: spill Buss: out_sound Men problemet er at den står der hele tiden uansett... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Eit eller anna KDE-program. Sjekk "System notifications" under Sound & Multimedia i kontrollpanelet. Der står alle system og programlydar. Eg pleier å skru av alle lydar. Likar det ikkje. Musikk er det einaste eg vil ha. Endret 13. mars 2005 av objorkum Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det som kan hende er at du ser film/e.l. og at lyder fra aMSN blir "satt på venting" til lydkortet er ledig, og da kommer alle lydene etter hverandre. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det som kan hende er at du ser film/e.l. og at lyder fra aMSN blir "satt på venting" til lydkortet er ledig, og da kommer alle lydene etter hverandre. Noe som alsa skulle fixe.. har selv prøvd det, men uten særlig hell dessverre. sliter med konfigureringen av alsa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå