Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WEP security problemer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

jeg har problemer når jeg aktiverer WEP på routeren, da får jeg ikke logget på nettet.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg gjør det riktig, men når jeg aktiverer WEP og lar routeren generate 4 passord (SMC).

I properties for wireless network connection velger jeg;

Network Authentication: open

Data encryption: WEP

Network Key: første passordet fra SMC routeren og så confirmer jeg dette.

Key index: lar jeg stå på 1

Men når jeg da skal logge meg på nettet klarer den ikke å koble til, og når den klarer det er det limited (kan ikke bruke internet o.l)

håper noen kan hjelpe der ute..

venlig hilsen Mikkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må da også selvfølgelig legge inn den samme nøkkelen som du satt på routern, på din egen pc. Det er hele poenget med WEP, det er en kryptering av datapakker. Da må også din egen pc forstå hva i alle dager routern snakker om.

Gå inn på ditt trådløse nettverkskort, og velg Aktiver WEP, så skriver du inn nøkkelen som du satt inn i routern.

Om du ikke forstår dette, så les i bruksanvisninga.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vel det var det jeg gjorde..

I routeren unde WEP, genrerte jeg 4 forskjellige koder.. (jeg skrev min navn, og den genererte automatisk disse kodene).

jeg tok da den forste koden, og pastet den inn naar jeg aktiverte WEP i mitt traadlose nettverk.

Men ikke noen losning, kunne ikke komme meg online!

Bruksanvisningen er det vaerre med siden den er paa nederlandsk, da jeg bor i Amsterdam

Lenke til kommentar
Vel det var det jeg gjorde..

I routeren unde WEP, genrerte jeg 4 forskjellige koder.. (jeg skrev min navn, og den genererte automatisk disse kodene).

jeg tok da den forste koden, og pastet den inn naar jeg aktiverte WEP i mitt traadlose nettverk.

Men ikke noen losning, kunne ikke komme meg online!

Bruksanvisningen er det vaerre med siden den er paa nederlandsk, da jeg bor i Amsterdam

Bruk den koden du lagde, ikke den ruteren genererte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...