Pusern Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Har uten problemer fått cpu opp i 2.4 med standard vifte og ribbe. Måtte sette opp volten til 1.625, men temperaturen ligger på 31 Idle og 50 maks load så jeg tror det går bra. Men hva med minne innstillingene? Har samsung 256 ddr(den litt uorginale) og jeg kjører på p4s533 hovedkort. Har satt minnet på 2.5 3 3 6. Er dette dårlig? Og hva med disse 4/6 innstillingene. Husker ikke helt hva dem ble kalt i bios. Fint hvis noen kan banke litt vett inn i skallen min her. Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Er det virkelig ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Noe av dette har jeg klippet ut fra et innlegg jeg hadde i en annen post her på forumet: Slik setter du minnet til DDR400 på Asus P4S533 hovedkortet: - Dersom du har 133MHz FSB og ønsker DDR400 hastighet på minnet, må du sette "CPU/Memory frequencyration" på 4:6. Slik du ser på Dette bildet Fordi: 133MHz * 6 / 4 = 200MHz (som altså er DDR400) - Dersom du har 100MHz FSB og ønsker DDR400 hastighet på minnet, må du sette "CPU/Memory frequencyration" på 3:6. Slik du ser på Dette bildet Fordi: 100MHz * 6/3 = 200MHz (som altså er DDR400) - Dersom du har 150MHz FSB og setter "CPU/Memory frequencyration" på 4:6, vil du kjøre minnet på: 150MHz * 6 / 4 = 225MHz (som altså er DDR450). For å klare å kjøre stabilt på disse hastigheten må du være heldig med minnebrikken (dersom det er en PC2700 minnebrikke), men du må mest sannsynlig øke minnespenningen. I det siste tilfellet, må du mest sannsynlig montere varmespredere på minnet for at det skal være stabilt. For å øke spenningen på minnet, må du flytte en jumper på hovedkortet. Ved å flytte denne jumperen, får du til sammen 3 valg. 2.5V (default), 2.7V og 2.9V. Du kan se jumperen på dette bildet. Det er den blå jumperen som du ser rett til høyre for diskettstasjon porten. Slik jumperen står på bildet, gir den 2.5V til minnet. OBS! Ved å øke spenningen på minnet er det gode muligheter for å presse minnet en god del lengre enn ved standardspenning. Men det resulterer også i mer varmeutvikling på minnet, noe som ofte er en begrensende faktor samtidig som det ikke er heldig med tanke på levetiden. Ved å montere varmespredere på minnemodulene vil temperaturen reduseres noe, samtidig som at det faktisk er mulig å nå enda lengre. Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Ahh. Takk for svaret. Ser ting litt klarere nå :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå