Tengs Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ok.. Her er saken, jeg har et ASUS A8N-SLI hovedkort, å har fått tilsendt to cpu'er typen ADA3500BIBOX, men de virker bare ikke. Butikken jeg sendte dette tilbake til kunne ikke finne testen av cpu, de hadde bare sendt en ny en. Var inne hos Komplett for å se etter cpu, for så å returnere den jeg har. Der fant jeg tre forskjellige typer AMD ADA3500BIBOX ADA3500AWBOX ADA3500ASBOX Vet at BIBOX er 90NM teknologi og ABOXW er 130NM teknologi.. men, hva f er AS? Lenke til kommentar
Spook Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kan ikke svare på hva "AS" står for men det faktum at du har prøvd 2 forskjellige nye (antar at de var nye fra butikk) CPUer budre vel få deg til å vurdere om det er noe annet enn defekt CPU som er problemet? En CPU DOA, ja vel, men to?!? Lite trolig om du spør meg Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Core: Clawhammer Process: 0.13Micron Endret 10. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Kan ikke svare på hva "AS" står for men det faktum at du har prøvd 2 forskjellige nye (antar at de var nye fra butikk) CPUer budre vel få deg til å vurdere om det er noe annet enn defekt CPU som er problemet? En CPU DOA, ja vel, men to?!? Lite trolig om du spør meg RAM er testa hos en kammerat.. Samme "lyd" kommer, selv om ikke noe annet er koblet til, enn CPU.. Tar jeg UT CPU så får jeg beskjed av hun ASUS dama: NO CPU INSTALLED, NO CPU INSTALLED... (hun har jo rett) Så det kan igrunnen ikke være noe særligt annet.. Nå har jeg lyst å returnere CPU, men har IKKE lyst på en AW box, selv om det var det Komplett hadde testet med.. Ville ha BIBOX pga teknologien.. Hadde jeg bare visst hva ASBOX er.. Ser jo på pris, at det mest sansynelig er den samme teknologien som AWBOX.. Anser sansyneligheten for at man skal få to defekte cpu'er for ekstremt lav.. Men her kan det virke sånn? Lenke til kommentar
Spook Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Vel, man skal aldri si aldri er det et ordtak som heter men jeg tror fortsatt at det er ekstremt lite sannsynlig at 2 nye CPUer er defekte. Så uheldig er man bare ikke Hva slags RAM brikker har du da? Er både hovedkort, RAM og CPU nytt? Husk at A64 systemer er mye mer kresen på RAM det meste annet. Hva med å teste CPUen din på hovedkortet til en kamerat? Men han har kanskje ikke et A64 system? Det støtter jo isåfall en spirende teori om at problemet ditt er RAM brikkene og ikke CPUen. Prøv eventuellt med kun en brikke dersom du ikke har prøvd det allerede (om du da har mer enn en brikke). Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Spook: Jeg tror heller ikke at jeg har vært så uheldig.. RAM: Geil 2* 512 brikker (400mhz) Har prøvd med en ram brikke og uten ram i i det hele tatt.. Samme feilmelding uansett.. Eneste komponenten jeg kan ta bort, for å få endret feilmeldingen er CPU.. Har ingen venner med 939 socket, de ligger litt etter. Snakket med PS DATA, som jeg har kjøpt CPU hos.. Skal nå sende inn Hovedkort og CPU samt RAM til dem, så tester de med en annen cpu.. Grei service :o) Go PS DATA.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå