el_salvad Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei, har en XBOX stående, og vurderer sterkt og chippe den. Chippingen er ordnet, men hvilken harddisk trenger jeg da? Er det IDE harddisk jeg trenger? Vil 5400RPM være nok, eller burde jeg ha 7200RPM? Er på leting etter en på 200giga, som er billigest mulig. Noen som har noen forslag? Takk for svar! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Kjøp en helt standard IDE WD 8mb cache 7200rpm Har en 160gb selv og funker perfekt. Endret 10. mars 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 kan fint ha 7200 rpm i den. Men den er som sagt en del varmere med tanke på hvor kompakt xboxen er. Men det funke fint det. Hadde selv en 120gb maxtor 7200rpm Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Vil anbefale Samsung disk med tanke på støy. 160GB med 8MB cache skulle være et greit alternativ. AD Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Vil anbefale Samsung disk med tanke på støy. 160GB med 8MB cache skulle være et greit alternativ. AD anbefaler deg å kjøpe minst 200 gb.. den fylles FORT opp Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Takker for svar! ;D Blir nok en 7200rpm, støyen fra xbox vifta blir nok høyere enn hardisken, dessverre. Ja blir minst 200 gb, så får se hva det blir til.. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vil anbefale Samsung disk med tanke på støy. 160GB med 8MB cache skulle være et greit alternativ. AD Jeg skal love deg en ting. Omtrent uansett hvilken HDD du en kjøper, så er den mye stillere enn DVD-rommen på konsollen. (Har ikke XBox selv, men har HDD i PS2. Maxtor. Hører nesten ikke at den leser.) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vel, siden folk kjøper harddisk til Xbox (og PS2) for å legge spillene inn på den, er vel egentlig det et lite relevant poeng. WD ville jeg holdt meg unna, og det samme gjelder Maxtor. Samsung er svært stillegående, og koster ikke særlig mye per GB. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vel, siden folk kjøper harddisk til Xbox (og PS2) for å legge spillene inn på den, er vel egentlig det et lite relevant poeng. WD ville jeg holdt meg unna, og det samme gjelder Maxtor. Samsung er svært stillegående, og koster ikke særlig mye per GB. Og hva i all verden er galt med WD? Har aldri hatt problemer med WD. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Fint for deg. WD bråker mer enn alternativene, og blir også varmere. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg bestillte Harddisken i går, og det ble denne: https://prisguiden.no/produkt/8890 Får håpe den duger! Får den i mårra, så gler meg! Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Vel, siden folk kjøper harddisk til Xbox (og PS2) for å legge spillene inn på den, er vel egentlig det et lite relevant poeng. WD ville jeg holdt meg unna, og det samme gjelder Maxtor. Samsung er svært stillegående, og koster ikke særlig mye per GB. Vel maxtro er vel den hardisken med best accesstid, noe som er veldig viktig for at den ikke skal henge etter. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) WD bråker mer enn alternativene, og blir også varmere. Ikke alle, WD har mange gode HDD som anbefales av mange systemutviklere. Jeg har har en Western Digital Caviar SE 200GB WD2000JB i min xbox. jeg angrer ikke på kjøpet! Denne er nesten helt støystille, og blir ikke varm. Dette er også en harddisk som lever lenge. Jeg vil som mange andre absolutt anbefale denne. Endret 15. mars 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 WD bråker mer enn alternativene, og blir også varmere. Ikke alle, WD har mange gode HDD som anbefales av mange systemutviklere. Jeg har har en Western Digital Caviar SE 200GB WD2000JB i min xbox. jeg angrer ikke på kjøpet! Denne er nesten helt støystille, og blir ikke varm. Dette er også en harddisk som lever lenge. Jeg vil som mange andre absolutt anbefale denne. Er ikke helt enig i at WD diskene er bra. Min første disk av nettopp den typen du viser til havarerte etter 3 måneder. Fikk ny på garantien selvsagt, men den nye er langt fra stillegående. Personlig vil jeg nok holde meg unna WD i fremtiden, men selvsagt endrer ting seg fra model til model så det kan jo være at jeg må ombestemme meg AD Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kjøp Maxtor. Selv laseren på DVD-romen på konsollen bråker mer enn den. Og det er ikke gale... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg ville kjøpt en Maxtor 200 (eller mer) 7200RPM bråker, men du får kortere loading tid. Gå til www.thebroken.org og last ned videoene deres. I en av dem (husker ikke vilken) er det en guide til hvordan du chiper både XboX, ps2 og gamecube. Lenke til kommentar
neguard Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Satt en Seagate Barracuda 7200rpm 200gb i min xbox, virker som et skudd og kan ei heller høres. Spørsmålet er nok om kanskje xbox vifta maskerer det aller meste av støy. (Den bråker jo noe helt forferdelig). Tok den disken som stod i xbox'en, en seagate disk var det også, og monterte den i denne pc'en. Det er jo en kjempe disk som man bare kan høre når den jobber, ellers så bråker den minimalt og kjører med lav temp. Var herlig å bli kvitt en usedvalig bråkete wd 200gb disk og få denne inn i stedet. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Satt også akkurat i min Hitachi 250Gb. Går som en klokke, og kan ikke høre den! Supert! Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Satt også akkurat i min Hitachi 250Gb. Går som en klokke, og kan ikke høre den! Supert! Så bra at du har noe som greier å bråke enda mer en hardisken din. Hehe Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Tja. Fikk WD200GB 7200rpm 2mb cache i går. Den er DOA. Så imponert over WD ja.. Never again... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå