Colargol Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Om du vil, så kan jeg grave fram flere som har klart 300+ med dual channel oxo, og d med samme brikke seff Pointet mitt er at du neppe har gjort testen bra nok før du la den ut, 280 2T er rett og slett dårlig, samme hvilken plattform. Klarer jo 275x9 1T med to stikker, og d på 754 Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Fint for deg Jeg kommer som sagt tilbake med enn oppdatering når jeg har noe mer å rapportere. Satte inn en DDR Booster for mer testing tidligere i i dag. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Om du vil, så kan jeg grave fram flere som har klart 300+ med dual channel oxo, og d med samme brikke seff Jeg vil gjerne vite alle relevante opplysningene om brikkene. Vurderer selv å kjøpe dem, så alle tips taes imot med takk. Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Kan bare si en ting, du finner neppe noe bedre TCCD moduler her på berget Har Brainpower PCB og liker høy vdimm/fsb, hva annet trenger man dah..? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Oppdatering: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=13693&side=3 Selve artikkelen er nå oppdater med de siste resultater. For etter uendelig mange rare problemer med hovedkortet mitt(MSI K8N NEO2 Plat.), fikk jeg til slutt 1T stabilt på en ok hastighet. 282MHz - 2,5-3-3-7 1T 2,75V - CPU-Z Noe som ga en betydlig økning i Sandra og alt annet jeg har testet hittil Sandra Har satt inn en OCZ DDR Booster nå for å teste videre, men 1T ser ut til å være litt problematisk for hovedkortet mitt. Det må testes mer for å verifiserer, men det meste tyder på hovedkortet, da jeg alt har testet med 3 prosessorer. Jeg klarer derimot over 300MHz DC stabilt med 2,5-3-3-7 2T @ 3.1V?! Men på grunn av alle problemene det er med MSI kortet mitt, så skal jeg se om vi ikke klarer å få tak i et NF4 DFI kort snarest. Jeg er nemlig blitt mer og mer sikker på at hovedkortet holder meg tilbake, og jeg er ikke minst bare dritt lei alle problemene det har! Skal holde dere videre oppdater om det skulle skje noe. Endret 12. mars 2005 av Pritorian Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 AnandTech fikk lignende resultater da de testet modulene: DDR 557 på 3-3-4-6 @2,85V var max. Test Results: OCZ PC3200 Platinum Rev. 2 Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 nå skal man ikke glemme at brikker er ulike. selvsagt får noen dem høyere enn andre. så at de ikke klarer høyere på et msi-kort, er jo dette viktig for de som eventuelt kunne tenke seg msi. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 tror dere det er stor forskjell mellom rev.1 og rev.2 ? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Synd å høre Håper du får tak i et DFI LP kort fort! Se om du klarer å få tak i et par BH-5 brikker til sammenligning også,.speed vs timings hadde vært fint og sett Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Synd å høre Håper du får tak i et DFI LP kort fort! Se om du klarer å få tak i et par BH-5 brikker til sammenligning også,.speed vs timings hadde vært fint og sett Da har jeg et DFI kort på vei Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Du skriver at det negative er at raskere minnebrikker finnes. Gidder du å nevne hvilke brikker det er? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Feks OCZ sine egne VX brikker. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Aldri hørt om. På hvilken måte er de raskere og ikke minst: De er vel ikke å få kjøpt i vanlige butikker? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 De er vel ikke å få kjøpt i vanlige butikker? Joda. VX er forkortelse for Voltage Xtreme. OCZ VX-brikker: Click me! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Aldri hørt om. På hvilken måte er de raskere og ikke minst: De er vel ikke å få kjøpt i vanlige butikker? OCZ VX klarer 260++ på 2-2-2 timings Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Se der ja. Har vel hørt om dem før når jeg tenker meg om. De PC4000-brikkene var ikke til å le av. Men de må jo bli fryktelig varme? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Se der ja. Har vel hørt om dem før når jeg tenker meg om. De PC4000-brikkene var ikke til å le av. Men de må jo bli fryktelig varme? Tja, TCCD blir varmere på 3v+ Lenke til kommentar
sygard Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei! Driver å lurer på å kjøpe meg disse OCZ VX3200 brikkene til mitt IC7-MAX3 hk. Er litt i tvil om hovedkortet klarer å levere nok strøm til disse brikkene? Har lest om mange som måtte volt-modde kortet for å få det stabilt over 2.9+ volt?! Et dette et faktum? Vil disse brikkene fungere om jeg ikke voltmodder kortet? Har planer om å fsb-klokke litt ..:: Sygard ::.. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei! Driver å lurer på å kjøpe meg disse OCZ VX3200 brikkene til mitt IC7-MAX3 hk. Er litt i tvil om hovedkortet klarer å levere nok strøm til disse brikkene? Har lest om mange som måtte volt-modde kortet for å få det stabilt over 2.9+ volt?! Et dette et faktum? Vil disse brikkene fungere om jeg ikke voltmodder kortet? Har planer om å fsb-klokke litt ..:: Sygard ::.. OCZ VX (UTT) er ikke så bra til p4, les litt erfaringer på xtremesystems.org så ser du. Du kan bruke DDR booster men da må du ta en VTT mod eller noe sånt. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Some LenniZ sier, VTT tracker ikke rikitg etter Vdimm på IC7 kortet, og vil dermed ikke fungere uten en noe avansert mod.(kutting av noen linjer på selve PCB-en feks) Edit: Tror du vil ha mye mer igjen ved å kjøpe noen andre brikker Endret 21. mars 2005 av Pritorian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå