Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Resete router uten å få problemer med internett?

Anbefalte innlegg

Folkens, trenger deres hjelp her!

Overføringene mine via. MSN Messenger 6.2 går inn i helvetets sakte, så derfor tenker jeg på å resete routeren min, fordi jeg har en mistanke om at det er noe som er galt med innstillingene dens... En kamerat av meg skulle prøve å sette opp en FTP-server hos meg, men klarte det ikke; fikk vite at han hadde fiklet med routerinnstillingene også...

Så derfor har jeg et par spørsmål til dere der ute:

Kan internettet mitt "klikke" hvis jeg reseter routeren min? Hvis jeg gjør det - må jeg isåfall konfigurere routerinstillingene eller blir de "originale" innstillingene gjenopprettet av seg selv?

Merket på routeren min er: D-Link DI-604 (Ethernet Broadband Router)

Setter pris på all tilbakemelding!

Nabbi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenner ikke D-Link, men på 3Com routere kan man enkelt kjøre en backup av config'en før man resetter. Etter at routeren er resatt kjører man like enkelt en restore, og alt er som før.

Kanskje D-Link har denne muligheten også?

Vel, da har han ikke kommet stort lenger enn det han var.

Tipper det er en brannmur e.l. som gjør at overføringen går tregt jeg da men :roll:

Uansett, om du skal resette routeren, så bør du sjekke at du har brukernavn/passord om du kobler til via. pppoe (telenor), ellers må du ringe inn til telenor og be om nytt passord.

Lenke til kommentar
Vel, da har han ikke kommet stort lenger enn det han var.

Jeg skjønte det på trådstarter som at han ikke var sikker på om det var config'en av routeren som var problemet.

Med andre er da da greit å kjøre en backup av config'en -resette routeren -sjekke om problemet fortsatt er der. Hvis problemet fortsatt er der har det ingenting med config'en og gjøre, og det er bare å kjøre en restore igjen.

Lenke til kommentar

hvis det funker, men går tregt kan det være mye rart som er feil, men reset av router løser nok ingenting.

En reset av modemet, kan derimot ha noe for seg. PRøv det først siden det er enkelt og raskt.

Mest sansynlig hgar du masse spyware som tar både båndbredde og cpu. Hvis det blinker på modemet uten at du har noen programmer kjørende er det ganske sikkert spyware. Sjekk også cpu last.

Lenke til kommentar

Er det filoverføring som går treigt. Da er det nok fordi du ikke har retter porter evt. UPnP åpnet i router og modem. Resultatet er da at overføringen går gjennom port 80 via en MSN-server => Veeldig treigt.

Løsninger:

- sjekk Portforward.com for hvilke porter som må åpnes.

- Prøv å skru på UPnP.

- Overfør filer på en annen måte:

- E-post.

- Ftp

- FrontMail.no (Har ikke testa men så artikkel på digi.no)

S

Lenke til kommentar

Før så gikk overføringene ganske smooth... Men plutselig en dag begynte det å gå sinnsyk sakte... I første omgang trodde jeg at det var en feil på Canal Digitals nett, men det var det ikke... Så etter det har jeg ikke helt skjønt hvordan jeg skal få fikset dette problemet... :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...