christdi Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei. Jeg har gjentatte ganger fulgt oppskriften til Microsoft, http://support.microsoft.com/kb/816102, på hvordan man skal installere msi pakker via Active Directory med Group Policy, men det fungerer ikke. Jeg prøvde å installere Ad-Aware.msi via Group Policy, men ingenting skjer når jeg logger på XP. Dette er hva jeg gjør i Windows 2003 Active Directory : 1. Oppretter en OU kalt Mine_Brukere og Mine_Maskiner. 2. Legger til en bruker under Mine_Brukere. (Arbeidsstasjonen ble automatisk funnet av Windows 2003) 3. Høyreklikker på OU'en Mine_Brukere og velger fanen Group Policy 4. Klikker på New og skriver inn Install Ad-Aware 5. Klikker på Edit og Computer Configuration->Software Setting->Software Installation 6. Høyreklikker og klikker på New->Package 7. Så velger jeg filen Ad-aware.msi gjennom My Network Places->Entire Network->Microsoft Network->Texas->T1->ad-aware->Ad-aware.msi Titslutt står det følgende i Group Policy Object Editor : Name Version Deployment state Source Ad-aware 1.0 Assigned \\T1\install\ad-aware\Ad-aware\Ad-aware.msi Men når jeg logger på domentet mitt texas med arbeidstasjonen (t1) med Windows XP, så skjer det ingen ting. Dvs jeg får logget inn ok, men det er ikke installert noe Ad-aware. Skal det ikke komme opp et ikon på desktopen eller noe ? Jeg trenger hjelp. Mvh CD Lenke til kommentar
veron Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Dette er hva jeg finner på samme siden som du viser til Note Because there are several versions of Microsoft Windows, the following steps may be different on your computer. If they are, see your product documentation to complete these steps.a. Log on to a workstation that is running Windows 2000 Professional or Windows XP Professional by using an account that you published the package to. b. In Windows XP, click Start, and then click Control Panel. c. Double-click Add or Remove Programs, and then click Add New Programs. d. In the Add programs from your network list, click the program that you published, and then click Add. The program is installed. e. Click OK, and then click Close. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg får beskjed om : No programs are available on the network Dessuten velger jeg assigned og ikke published når jeg lager Group Policy pakken. Takk for forslaget, men jeg skjønner fremdeles ingen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå