Gå til innhold

ghost-image på hidden partition?

Anbefalte innlegg

jeg har laget en "gjemt backup-partisjon" med et ghost-image av c-disken. har brukt partition magic til å skjule en partisjon (hidden partition som ikke kan sees fra windows), og ser i ghost (2003) at det ikke er noe problem å lagre et image der. den delen er altså grei, men spørsmålet mitt blir da som følger:

hvordan finner jeg igjen imaget med standard "ghost boot wizard" (som jeg booter opp fra to disketter) - vil jeg da se den skjulte partisjonen og kunne hente imaget derfra uten problemer?

si at windows-oppsettet får et totalkrasj og skal fjernes helt; da ønsker jeg å gjenopprette hele oppsettet fra det gjemte ghost-imaget med "ghost boot wizard" - må jeg gjennomføre noen spesielle grep for å få dette til på en smertefri måte?

ps: ja, jeg har passet på at den skjulte partisjonen er i fat32-format. :)

pps: det er en pc til mine foreldre med kun én fysisk disk som jeg altså vil sikre best mulig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nå testet med ghost 2003, og kan ikke se min "hidden partition" hverken fra windows eller pc-dos. de eneste partisjonene jeg ser er vanlige, standard windowspartisjoner som i windows explorer. :roll:

noen som vet om ghost 2004 eller ghost 2005 gir meg muligheten til å lagre image på "hidden partition"? :cry:

Lenke til kommentar

okay, skjønner at ikke så mange her har erfaring med ghost. da har jeg et annet spørsmål som går på noe av det samme:

kan jeg på en *enkel* måte ta en "unhide partition" uten å ha noe fungerende operativsystem?

finnes det en dos-kommando jeg kan bruke, eller et eget verktøy/program som kan gjøre "hidden partitions" synlige igjen?

cluet er som tidligere nevnt at jeg har ghost image på en skjult partisjon for svært enkel og optimal sikring av oppsettet på os'et, men så langt jeg har funnet ut så klarer ikke ghost 2003 å hente images fra skjulte partisjoner, dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...