Gå til innhold

Trenge råd om vannkjøler...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, skriv hele ordene, da blir det lettere for andre å hjelpe deg!

Når det gjelder vannkjølingen, hva er formålet med vannkjølingen?

Vil du ha en helt stille pc? Da er det den riktige! Men dersom du ønsker en pc som har bra kjøling OG er så og si lydløs, da ville anbefale deg å kjøpe noe annet. Det er tross alt ikke den mest ekstremekjøleegenskap den har...

Lenke til kommentar
Det eg vill er at den skal kjøle godt og vere stillegående....vett du om noen andre kjølere så fungere bedre?

du kan kjøpe deler og sette sammen selv. sjekk ut www.microplex.no (ja jeg vet det er dyrt )

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Eg er ikkje akkuratt den beste til å finne fram å sette sammen dele kjøpt utstyr så eg tar heller kjansen på å kjøpe et komplett sett....fant et sett på microplex....MIST Tsunami...anbefaler du det innen komplette sett?

Endret av Nesse
Lenke til kommentar

Eg hadde planer om å kjøle cpu'en, harddisken å skjermkortet vis d går ant...eg e lei av detta viftestyret så eg vill gå et skritt videre...derfor eg spør om hjelp her...og ka fa** er gpu? Har aldri hørt om det før no...men men...eg skal på TG i påsken så eg kan jo se ka eg finner der då...har spart masse penger no så då er det vell bare te å vente å velge...

Endret av Nesse
Lenke til kommentar

Her er en vannkjølingspakke fra cool'n silent. Der føleger med blokk til cpu, gpu og nb. Du får med absolutt alt du trenger utenom vifter til under 3000kr. ;)

Forslag til vifter

Test av PolarFlo TT

EDIT: Du trenger egentlig ikke vannkjøling av harddisk, kan like godt bare ta en stillegående vifte egentlig. Men det er opp til deg. :)

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar

hehe...får vell følge rådet deres og kjøpe deler eg då...men eg setter det ikkje sammen aleine...så då kan vell vågebuen hjelpe meg då siden han har tilbudt seg å gjere det...me bur på samme plassen så det passa bra...

Endret av Nesse
Lenke til kommentar

Anbefaler virkelig MIST Tsunami settet de selger på Microplex. Parr dette med en AC Twinplex GPU blokk, og du har en virkelig god og stillegående kjøleløsning.

Har nettopp satt opp et MIST Tsunami Dual Rad S754/S939/S940 kit selv, med AC Twinplex 6800 blokken på et 6800 Ultra, og det kjøler kjempebra og er utrolig stillegående med alle viftene på laveste hastighet.

Lenke til kommentar

Hehe..høres bra ut...den har eg faktisk sett på før...den imponerte meg mest av alle eg har sett på...så eg trur eg kjøpe den til å begynne med så kan eg sikkert kjøpe tilbehør seinere...men passer alle vannblokekr vis eg kjper ett sett og kjøper andre blokker seinere?

Endret av Nesse
Lenke til kommentar
Hehe..høres bra ut...den har eg faktisk sett på før...den imponerte meg mest av alle eg har sett på...så eg trur eg kjøpe den til å begynne med så kan eg sikkert kjøpe tilbehør seinere...men passer alle vannblokekr vis eg kjper ett sett og kjøper andre blokker seinere?

Ja. Alt passer om hverandre, så lenge du har samme slange/nippel-dimensjon på alt. MIST settet bruker 3/8"ID slange/nippel-dimensjon f.eks.

Du kan også blande nippel og slange dimensjoner med overganger, men det er ikke optimalt. Best og ha en lik "flow" i hele systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...