Gå til innhold

Har mitt kjære skjermkort blitt ødelagt?

Ueland

Anbefalte innlegg

God kveld i forumet,

I går når jeg skrudde på maskinen min begynte en særdeles hissig vifte på mitt Radeon 9600 XT kort og lage noen særdeles høye bråkelyder. Da fant jeg ut at det var på tide og finne frem Zalman dual heatpipe utstyret mitt som jeg har hatt liggende, for å få vekk vifta fra skjermkortet. (iom at det hørtes ut som at viten holdt på å dø)

Etter rundt en time på operasjonsbordet hadde jeg fått installert kjølesettet og pasienten hadde det helt bra. Jeg satte kortet i og maskinen/skjermkortet fungerte helt fint, helt frem til i dag vel å merke....

Når jeg fant frem en film kom den berømte matrix effekten frem, med grønne striper som var "overalt" i filmen, dvs i alle videoklipp jeg forsøkte å se. Dette trodde jeg først at var et code-problem, men det ble motbevist når jeg og la merke til hva som skjedde i Counter strike...

Der fløy det sorte striper rundt omkring på bildet, og appåtil så var alle spillerene delvis gjennomsiktige til tider!, skulle jo nesten tro at dette var et cheate-kort som hadde kommet i maskinen men det tviler jeg på...

Jeg henviser forøvrig til dette heller interresante bildet:

http://home.hardware.no/torhenning/cs_2.png

Nå, hva tror dere?, jeg er hvertfall litt usikker på om det tilfedligvis kan ha blitt tullete drivere eller ødelagte komponenter... :whistle:

For ordens skyld skal de sies at alt fungerer helt fint ellers inne i Windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er typisk når Gpu / Minne ikke blir tilstrekkelig kjølt ned.

Prøv å se om det hjelper å sette en bordvifte til å blåse direkte på heatpipen, fungerer det så må du enten ordne bedre luftsirkulasjon i kabinettet eller prøve å montere kjøleribba på nytt med riktig mengde Goop.

Lenke til kommentar

Har hatt lignende problem selv. Skyldes vel enten at det var klokket for høyt, eller at den høye klokkinga gjorde at varmen ble for høy.

Uansett: Prøv å klokke ned kortet til halv hastighet eller noe. Problemer fremdeles: Det er ikke et varmeproblem eller hastighetsproblem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...