Fredrik Larsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Hei. Har et Abit KV8-Max3 (K8T800) med 2 stk. OCZ PC3200 minnebrikker. Hvis jeg kjører dem hver for kjører dem på 200mhz, men hvis jeg setter in begge samtidig kjører dem kun på 170mhz, og til og med 100mhz hvis jeg kjører dem på dimm2 og 3 tror jeg det var. Aner ikke hva jeg skal gjøre med dette! En i klassen min har samme hovedkort med 2 TwinMos brikker som kjører på 200mhz uten problemer. Dette er veldig irriterende og jeg må få orden på dette snarest Noen som har forslag? Takk på forhånd. - Endret 13. mars 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Dobbelt så mye minne dobler størrelsen på adresseregisteret - og det blir mer krevende for kontrolleren å dekode en forespørsel. Denne parameteren kalles "command rate" eller "command per clock", og kan være 1T eller 2T. Jeg tror du vil finne denne i BIOSen din, VIA-kortene har ihvertfall brukt å ha det. Default er så vidt jeg vet 1T, hvis du justerer denne til 2T, tror jeg det vil hjelpe på stabiliteten - dessverre koster dette endel ytelse. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvordan Multiplier kjører du på CPU? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 10x. Har en S754 Athlon64 3200 ClawHammer. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Dobbelt så mye minne dobler størrelsen på adresseregisteret - og det blir mer krevende for kontrolleren å dekode en forespørsel. Denne parameteren kalles "command rate" eller "command per clock", og kan være 1T eller 2T. Jeg tror du vil finne denne i BIOSen din, VIA-kortene har ihvertfall brukt å ha det. Default er så vidt jeg vet 1T, hvis du justerer denne til 2T, tror jeg det vil hjelpe på stabiliteten - dessverre koster dette endel ytelse. Problemet er ikke at den ikke klarer å kjøre 200mhz, det er bare at jeg ikke klarer å få satt den til 200mhz. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Problemet er ikke at den ikke klarer å kjøre 200mhz, det er bare at jeg ikke klarer å få satt den til 200mhz. Jeg klarer ikke helt å se for meg problemet ditt. Minnehastigheten justeres jo vha HTT-frekvens og divideren - så lenge begge er på 200 skal jo minnet kjøre på 200. Det har jo ikke noen spesifikasjonsmessig betydning om du bruker en eller to brikker. Bruker du noen automatiske BIOS-innstillinger? I så fall ville jeg ha prøvd å stille alt manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå