x871kx6167ss7 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Hei! Jeg har akkuratt fått mitt nye vann kjølingsett inn i huset! WEE(enn så lenge...)!!! Jeg har satt det sammen, det består av Thermaltake Bigwatersettet og AC vannblokk, aquagrATIx, X800. Jeg har kjøpt nippler som passer sammen med vannblokken og som passer sammen med slangeene. Jeg hadde kjøpt en størelse større enn det jeg har nå, men de passet ikke, så nå bruker jeg 1/4 nipler (Jeg vet ikke hvor stor slangen er). Jeg bruker også klemmer i metal og tetnignsteip i gjengene. Nå har jeg da akkuratt satt det sammen, og satt det ved siden av pcen for å testkjøre det i en dag først. Og det var det bra at jeg gjorde! Fordi vanne lekker ut ved enden av slange ved GPUblokka. Hva er det jeg burde gjøre nå? Dette var mitt første vannkjølingsanlegg, så jeg er litt blank Burde jeg stramme klemmene mer? Skal jeg prøve igjen med de andre niplene? Endret 10. mars 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
Launch Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Demonter der det lekker og se etter om det kan være noe der som gjør at det lekker, hvis du ikke ser noe spes så monter og prøv gjenn. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg tok av begge nipplene til vannblokken, festet dem på nytt, med enda mer tettningsteip og skrudde nipplene så langt ned jeg kunne plus litt til. Så strammet jeg klemmene enda litt harere enn forgje gang. Når jeg nå startet opp lekker det enda, men litt midre! Skal jeg prøve å varme opp slangen og bruke de andre nipplene? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 sjønner ikke helt jeg. du trer slangen over nippelen. nippelen er skrudd godt nedi blokka me flere runder me gjenge teip kan du se noe skader på blokk \ gjenger \ nippel sprikke i slange det kan lett oppstå siden du har metall slange klemmer å at du stramma dem litt hardt. vis det sku no være sprekk i slangen grunnet klemmene så monter ny slange \ klipp litt av den gamle vis den er lang nokk så bruker du strips til å tette me. du var svært heldig at du prøve kjørte vannkjølinga før du tok det inn i pcen,! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg tok av slangen, og den ser helt fin ut! Nå holder jeg på å sette på nipplene som er litt større 5/16. Er det noen som har Bigwater og vet hvilke nipellstørelse som jeg faktisk skal bruke? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 jeg har bigwater å en slange stump her i handa men har "selfølgelig" ikke noe å måle med for handen. men jeg mener det er ca 6-7mm innvendig diameter. hvormange tommer er det ? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) jeg har bigwater å en slange stump her i handa men har "selfølgelig" ikke noe å måle med for handen.men jeg mener det er ca 6-7mm innvendig diameter. hvormange tommer er det ? Det var det jeg oså kom fram til... Jeg sitter nå her med en varm kopp vann om sunlight... Håper jeg får litt progress EDIT: Jeg har nå prøvd med såpe og varmt vann, jeg fikk slangen halveis in på nipplen... Er det nok? Endret 10. mars 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Jaja.. Det ble nok! Men det med såpe på nipplen, det er ikke vann lengre, det er skumbad Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 halveis på nippelen. bilde hadde vert fint. høres ikke låvende ut syns jeg. å skumbad i vannkjølingen. hehehe Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Her er et bilde... Nå har den gått siden i går, og alt ser bra ut! EDIT: Burde jeg stoppe pumpen en stund og se om såpen forsvinner? Endret 11. mars 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 jeg ville UTEN TVIL ta fram hårføneren å trekke slangene helt ned. du vil føle deg mye tryggere. det der er ikek godt nokk det skal ikke store knekken til før di glipper av. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hår føneren er i amsterdam sammen med mamma, så jeg får gå et annet sted og finne den! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har , lurer på om jvannkjøling jeg og nåeg skal bruke slangeklemmer i metall eller strips i plast, hvis strips i plast ? får jeg strammet de godt nok til at det holder ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har , lurer på om jvannkjøling jeg og nåeg skal bruke slangeklemmer i metall eller strips i plast, hvis strips i plast ? får jeg strammet de godt nok til at det holder ? Ja, de holder.. Dra på klas ohlson og kjøp en pakke med noen som er litt større en vanlig størrelse, og stram de til med en tang Slapp opp for slangeklemmer, så ejg brukte noen strips, og det fungerer veldig bra Men hvordan du får de av må du sikke spørre meg om.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Varm opp slangen og utvid den med feks en tang,tre den så på nipplen, hat gjordt dette flere ganger uten problem . Lenke til kommentar
espboot Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Når du skal dra på slangen er det kjekt å bruke et kjøkkenhåndkle e.l. , da får du mye bedre tak på slangen enn med bare fingrene. Hud+såpevann+latex=dårlig friksjon ....... ....... esp Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ja men det er vel en del sikrere med slangeklemmer er det ikke ? Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei Blackslash jeg har netopp mottatt min vannkjøling og har NETT det samme problemet som deg, jeg har nesten like nippler kjøpt på microplex størrelse 3/8" og jeg har tredd slangen helt nedpå det er ikke sprekke i plexien jeg har strammet klemmene SKIKKELIG godt og det er ikke hull på slangen, MEN det lekker en dråpe og to alikevel.. HVA GJØR JEG ????? (takk for alle svar ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå