Gå til innhold

Vannlekasje, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkuratt fått mitt nye vann kjølingsett inn i huset! WEE(enn så lenge...)!!!

Jeg har satt det sammen, det består av Thermaltake Bigwatersettet og AC vannblokk, aquagrATIx, X800.

Jeg har kjøpt nippler som passer sammen med vannblokken og som passer sammen med slangeene. Jeg hadde kjøpt en størelse større enn det jeg har nå, men de passet ikke, så nå bruker jeg 1/4 nipler (Jeg vet ikke hvor stor slangen er). Jeg bruker også klemmer i metal og tetnignsteip i gjengene.

Nå har jeg da akkuratt satt det sammen, og satt det ved siden av pcen for å testkjøre det i en dag først. Og det var det bra at jeg gjorde! Fordi vanne lekker ut ved enden av slange ved GPUblokka.

Hva er det jeg burde gjøre nå? Dette var mitt første vannkjølingsanlegg, så jeg er litt blank :p

Burde jeg stramme klemmene mer? Skal jeg prøve igjen med de andre niplene?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok av begge nipplene til vannblokken, festet dem på nytt, med enda mer tettningsteip og skrudde nipplene så langt ned jeg kunne plus litt til. Så strammet jeg klemmene enda litt harere enn forgje gang. Når jeg nå startet opp lekker det enda, men litt midre!

Skal jeg prøve å varme opp slangen og bruke de andre nipplene?

Lenke til kommentar

sjønner ikke helt jeg.

du trer slangen over nippelen.

nippelen er skrudd godt nedi blokka me flere runder me gjenge teip

kan du se noe skader på blokk \ gjenger \ nippel

sprikke i slange det kan lett oppstå siden du har metall slange klemmer å at du stramma dem litt hardt.

vis det sku no være sprekk i slangen grunnet klemmene så monter ny slange \ klipp litt av den gamle vis den er lang nokk så bruker du strips til å tette me.

du var svært heldig at du prøve kjørte vannkjølinga før du tok det inn i pcen,!

Lenke til kommentar
jeg har bigwater å en slange stump her i handa men har "selfølgelig" ikke noe å måle med for handen.

men jeg mener det er ca 6-7mm innvendig diameter.

hvormange tommer er det ?

Det var det jeg oså kom fram til... Jeg sitter nå her med en varm kopp vann om sunlight... Håper jeg får litt progress :D

EDIT: Jeg har nå prøvd med såpe og varmt vann, jeg fikk slangen halveis in på nipplen... Er det nok?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Har , lurer på om jvannkjøling jeg og nåeg skal bruke slangeklemmer i metall eller strips i plast, hvis strips i plast ? får jeg strammet de godt nok til at det holder ? :roll:

Ja, de holder.. Dra på klas ohlson og kjøp en pakke med noen som er litt større en vanlig størrelse, og stram de til med en tang :) Slapp opp for slangeklemmer, så ejg brukte noen strips, og det fungerer veldig bra

Men hvordan du får de av må du sikke spørre meg om....

Lenke til kommentar

Hei Blackslash jeg har netopp mottatt min vannkjøling og har NETT det samme problemet som deg, jeg har nesten like nippler kjøpt på microplex størrelse 3/8" og jeg har tredd slangen helt nedpå det er ikke sprekke i plexien jeg har strammet klemmene SKIKKELIG godt og det er ikke hull på slangen, MEN det lekker en dråpe og to alikevel..

HVA GJØR JEG ????? (takk for alle svar :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...