Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til hardware oppsett for nettverk

Anbefalte innlegg

Dagens oppsett:

ADSL linje koblet til en SMC 2804 (bredbåndsrouter med WLAN) på hjemmekontor hvor det går nettverkskabel til: en stasjonær pc, en Kiss DVD spiller, en paraboltuner (Dreambox), trådløst til en bærbar pc videre en 500 meters fiber til en switch til to pc'er på kontoret. Nettverket deler en 2048/256 kbps linje.

Dette fungerer ikke skikkelig i dag er ikke alltid jeg får kontakt med nettverket. Tror synderen er bredbåndrouteren.

Fremover ønsker jeg:

Fra hjemmekontoret: som over (en stasjonær pc, en Kiss DVD spiller, en paraboltuner (Dreambox), trådløst til en bærbar)

Til kontoret: fiber fra hjemmekontor skal deles med en stasjonær og trådløst samt at jeg ønsker to pc'er som er totalt skjermet fra resten av nettverket med kun adgang til internett (internettcafe). I tillegg planlegges det å dele nettverket trådløst til WLAN sone for bruk flere bærbare pc'er. Disse bærbare må også være totalt skjermet fra resten av nettverket.

Som dere ser vektlegges det sikkerhet i oppsettet. Er det noen der ute som kan komme med ideer om hvordan dette kan løses eventuelt med hvilke komponenter.

mvh Trygve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...