Gå til innhold

2 av 2: Hva er så fantastisk med en shadow prest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584

ja spec holy og nerf dere selv generelt...

etter min erfaring(jeg respecca for å se om det faktisk hjalp), men respecca tilbake igjen siden det hadde ikke hadde en dritt å si.

bare improved renew, spiritual healing og den der subtlety greia som reduserer threat som er verdt noe og de kan man skaffe selv om man er specca shadow.

Lenke til kommentar
ja spec holy og nerf dere selv generelt...

etter min erfaring(jeg respecca for å se om det faktisk hjalp), men respecca tilbake igjen siden det hadde ikke hadde en dritt å si.

bare improved renew, spiritual healing og den der subtlety greia som reduserer threat som er verdt noe og de kan man skaffe selv om man er specca shadow.

Nå er det jo faktisk noen som fokuserer mer på gruppespill enn på solo, og som klarer å gjøre det i PvP også.. I en end-game-instancer og i gode grupper er det dessuten holy som gjelder. Hvis du ikke merket store forskjellen skyldes nok det enten at 1) Du er ikke all verden til healer 2) Du er lav lvl.

Du kan fint gjøre brd og kanskje også de vanskeligere instancene brs/strat/scholo med shadowpriest som healer (hvis du har en god gruppe), men Molten Core? I end-game er det lite solo og mye grupper/raid, sånn er det bare. Så jeg vil vel heller si at man nerfer seg selv ved å velge shadow som 60, rett og slett fordi du gjør deg dårligere for grupper. Bruker du manaen din på skade som healer gjør du dessuten ikke jobben din, så hva skal du egentlig med shadow uansett når du er main healer? Jeg sier ikke at shadow er en dårlig vei å gå, men at på 60 er holy definitivt den veien som er best for de som vil få mest mulig ut av end-game.

Det er helt klart at en shadow priest vil klare seg vedre enn en holy i 1 vs 1 PvP, men har du tenkt til å soloe Battlegrounds? Det er jo nettopp teamwork Battlegrounds dreier seg om.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

hvis lvl44 er low lvl så er jeg vel low lvl. dårlig healer? hakke fått noen klager...

hørt mye snakk om at hver eneste healing per mana gjelder i molten core, men jeg ser ikke vitsen. god raid trenger ikke det lille ekstrae. selvsagt, det lille ekstrae stacker opp per priest, men fortsatt...

når det kommer til gruppe PvP. så langt har den "vanlige" healinga holdt mer enn nok. jeg PvPer aldri solo, quester sjeldent solo. har 5 kompiser som spiller sammen til alle tider om ikke viktig real life ting sku oppstå(social events etc).

DOTer opp til fler fiender. healer de som trenger. mind flayer folk med lite HP som prøver å stikke.

vanlige healinga er mer enn nok og det er nice å gjøre mer dmg på DOT og mind flay. 5sec silence er og alltid nice.

spec holy og heal så mye du vil i BG. men jeg velger å heale/gjøre dmg. siden det er fult mulig og funker bedre generelt IMO

Lenke til kommentar

Det er som sagt ikke noe problem å være shadow på denne lvlen. Jeg er 50, og er fortsatt shadow med stort hell. Men jeg vet av erfaring at end-game instancene krever mye mer av deg, du må bruke all mana og ferdigheter på healing. En shadow priest bruker mye mana når den gjør dmg (selv om Mind Flay er en av de bedre og manasparende spellsene), og det er rett og slett ikke rom for å gjøre begge deler. Hva du har hørt om Molten stemmer temmelig bra, jeg anbefaler deg å ta deg en tur dit før du utaller deg nærmere. ;)

Lenke til kommentar
Det er som sagt ikke noe problem å være shadow på denne lvlen. Jeg er 50, og er fortsatt shadow med stort hell. Men jeg vet av erfaring at end-game instancene krever mye mer av deg, du må bruke all mana og ferdigheter på healing. En shadow priest bruker mye mana når den gjør dmg (selv om Mind Flay er en av de bedre og manasparende spellsene), og det er rett og slett ikke rom for å gjøre begge deler. Hva du har hørt om Molten stemmer temmelig bra, jeg anbefaler deg å ta deg en tur dit før du utaller deg nærmere. ;)

Jeg personlig mener at Shaddow Priest er lamt.... En prest >Healing.. best i hele gamet!

Dere som velger shadow ovenfor healing bør kanskje skifte klasse om det er dmg dere et ute etter. Warrior eller Mage ? :p

Jeg spiller selv Mage, og sliter ikke med shadowpriest på samme level (45) i PVP, det er greit jevnt. Første som går tom på mana er dauv.

Endret av clown
Lenke til kommentar

Jeg personlig mener at Shaddow Priest er lamt.... En prest >Healing.. best i hele gamet!

Dere som velger shadow ovenfor healing bør kanskje skifte klasse om det er dmg dere et ute etter. Warrior eller Mage ? :p

Jeg spiller selv Mage, og sliter ikke med shadowpriest på samme level (45), det er greit jevnt. Første som går tom på mana er dauv.

warrior skal ikke skade mye. Han er taget doll. Han skal tåle mye og holde aggro vekk fra mager/prester som skader/healer.

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv Mage, og sliter ikke med shadowpriest på samme level (45), det er greit jevnt. Første som går tom på mana er dauv.

warrior skal ikke skade mye. Han er taget doll. Han skal tåle mye og holde aggro vekk fra mager/prester som skader/healer.

Jupp :p

Ville bare poengtere at å shadow specce en Priest blir helt feil for mitt vedkommende.

- HealingPriest > alle andre healingklasser.. eier hardt...digger det

- ShadowPrester = jogger-rundt og leker wannabeeee Mages...

Endret av clown
Lenke til kommentar
Nå velger man ikke priest for å skade, men det er fint å specce shadow for å lvle fortere. ;) Dessuten er det morsomt med litt dmg før man går full healbot som 60. =)

Joda, den kjøper jeg! :) Men det jeg er redd for at Shadowpriests kommer til å forbli shadow..... En prest sliter jo ikke med å få team! Men vi ditcher anytime en shadowpriest ovenfor en Healing som er SÅ mye bedre..... gjort flere ganger i teams!

kick>Shadow>No-use

Endret av clown
Lenke til kommentar

Før lvl 60 er det ikke noe problem å være shadow, du klarer deg fint med en shadow som main healer. Så med mindre du driver med brs/strat/scholo/molten, ser jeg i grunnen ikke vitsen med å kicke priesten, men det er selvsagt opp til gruppen din. :)

Lenke til kommentar

vist man er i et guild som ikke bryr seg så mye om du er holy eller shadow spec, så går det bare flott å få gjort MC/UBRS etc etc. I mitt guild er nesten alle shadow, og det har aldri blitt noe problem i MC osv.

Vist gruppen har gode spillere, så har det ikke så mye å si!

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite hvilke heals en druid bruker somregel. Regrowth? Den suger jo mana til de grader. Healing Touch? Den er jo treig, og treige heals som healer mye skaper som kjent masse threat. Da står kun Rejuvenation igjen, og Tranquility som du kan bruke 1 gang pr 10min.

Jeg bruker sjeldent annet enn flash heal og renew med min priest. Har prøvd meg med greater heal osv. men det skaper altfor mye threat. dessuten trenger folk healing straks, ikke etter 4sec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...