Gå til innhold

1 av 2 topicer; Hva er forskjellene på looting rul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på free for all; need before greed, round robin osv???

Free for all = Alle i gruppen kan plukke opp loot. Man kan sette opp at man skal rolle på f. eks. rare items.

Rond robin = Hvem som får loote går på tur, og ingen roll med mindre man setter det opp.

Need for greed (Med mindre de har endret dette i det siste, det var slik forrige gang jeg prøvde det ut i hvert fall) = En fin tanke, men fungerer ikke helt slik det er meningen. Det er kun de som kan bruke looten som får rolle. Men problemet er da at de som bruker plate kan også bruke cloth, og de får da rolle på cloth. De som kun kan bruke cloth kan derimot kun rolle på cloth, så det blir litt skjevt fordelt. Særlig der ingen trenger looten, når den kun er ment for å selges, blir dette urettferdig.

Group loot = Man roller på items (gruppelederen bestemmer om gruppen skal rolle på uncommon, rare osv)

Master looter = Det er en dedikert person som kan loote og fordeler den.

Lenke til kommentar

Bruker aldri NbG i gruppene mine. Har som oftest kun castere + war/pal i gruppen, så da vil kun krigerne få rulle på leather som jo er finfint AH-material.

Bruker som oftest Greed (Group Loot der alle ruller på alt utenom Bind On Pickup). Da blir egentlig alle fornøyd.

Egne regler gjelder selvsagt når du spiller sammen med noen som er på jakt etter et spesielt item. Da ruller ingen andre på akkurat den itemen, men til gjengjeld ruller ikke den personen på noe annet.

Lenke til kommentar

syntes need before greed virka fair jeg.

Men alle er urettferdige når det gjelder random drops som silke osv.

Mange ganger opplevd at looten står på group loot, men kan likevel loote 1/4 selv om jeg har kun en i gruppa

Lenke til kommentar

Bruker alltid group loot og enten roller alle på alt (unntat BoP) også sier folk fra hvis de trenger noe, eller så sier alle "v" eller "n" før vi roller. v=vendor, n=need. Hvis alle sier "v" så rolle alle, hvis 1 eller flere sier "n" så roller de og resten pass'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...