daffyr Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har kjøpt ny ram brikke...åsso når jeg hadde hatt den i å laga til på biosen...så funka den fint å merka at masjina vart nesten dobbelt så rask,men så går jeg på egenskaper på min datamaskin å da viser d fortsatt bare d gamle ...hva gjør jeg for å forandre det ? altså oppdatere d`? Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Skjønner ikke helt hva du har prøvd å gjøre, men det er bare å sette inn rambrikkene i sporet sitt på hovedkortet. Har du kjøpt raskere ram kan det være en ide å bytte ut de gamle med de nye. Hvis du vil bruke de nye ram brikkene i kombinasjon med de gamle kan du få kopabilitetsproblemer og i tileg vil de nye ram brikkene kjøre på samme hastighet som de gamle. Sjekk at alle instillinger i bios angående ram og fsb står på automatisk eller "by sbd". Hvis du overklokker kan du prøve deg frem og sette tilgangstidene ned og hastigheten(mhz) opp steg for setg. Teller ikke maskinen fremdeles riktig mengde ram så si i fra, Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) ganske vesentlig å nevne specsa dine da, spesielt hvilken ram du har kjøpt, og hva slags ram de gamle er. Har du sjekka at de nye brikkene i d hele tatt er kompatible med hk`et ditt? Har du sett om du finner de på biosen? Endret 11. mars 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 di gamle er 2 stk 256 ddr2 3200....å den nye er 512 ddr 2 3200... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå