Viper88 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Skal gå til anskaffelse av ny data, og dette er eneste typen ram av typen 1 gb jeg kan velge. Dette grunnet jeg kjøper gjennom en venns bedrift, og dette er eneste typen de har inne. Lurer på om noen har erfaringer med disse minnebrikkene eventuelt kan undersøke litt? Øvrig maskingvare (viktigste komponenter) Epox 9NPA+ Ultra (nForce 4) Amd 64 3500+ "Winchester" Ati X850XT Vil dette systemet passe godt sammen med Patriot minne? Har ikke så mye peiling på overklokking osv. men tror jeg kommer til å prøve meg på det, ville satt pris på om noen kunne undersøke litt om disse minnebrikkene. Link Fra nettstedet. Uoversiktlig informasjon, men beste jeg kunne finne. Endret 10. mars 2005 av Viper88 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er det disse brikkene du mener? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=47556 Disse vil være et meget godt valg. Egentlig kan alt minne med TCCD-chiper anbefales til AMD64-systemer. De når veldig høye klokkefrekvenser, og stiller bare moderate krav til spenning. Her er flere alternativer: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3934 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3753 http://www.psdata.no/ps.asp?it=108140&mlevel=011001 Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Hmm, de var ikke like på bildet, men det kan vel være de samme for det? La oss gå ut ifra at det er de, kan du forklare begrepet TCCD-chip? Takker for raskt svar Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Skal gå til anskaffelse av ny data, og dette er eneste typen ram av typen 1 gb jeg kan velge. Dette grunnet jeg kjøper gjennom en venns bedrift, og dette er eneste typen de har inne. Lurer på om noen har erfaringer med disse minnebrikkene eventuelt kan undersøke litt? Øvrig maskingvare (viktigste komponenter) Epox 9NPA+ Ultra (nForce 4) Amd 64 3500+ "Winchester" Ati X850XT Vil dette systemet passe godt sammen med Patriot minne? Har ikke så mye peiling på overklokking osv. men tror jeg kommer til å prøve meg på det, ville satt pris på om noen kunne undersøke litt om disse minnebrikkene. Link Fra nettstedet. Uoversiktlig informasjon, men beste jeg kunne finne. gå for de brikkene de er KJEMPE gode og kan klokkes laaangt og dem har lav latency. har brikkene selv og kan nesten si at de er på høyde med OCZ sine KJØP dem!!!! (kjøpte dem igjen en kammerats fars bedrift jeg og ) du blir ikke skuffet over dise brikkene! Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hehe, blei ganske overbevist nå, går for dem jeg da Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 stedet du kjøper ram,en fra heter tilfeldigvis ikke EET NORDIC??? fordi det er bare EET og mpx som selger det i norge (tror jeg da) Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jo, det heter EET Nordic Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 La oss gå ut ifra at det er de, kan du forklare begrepet TCCD-chip? Alle RAM-brikker er sammensatte av en serie chiper, eller brikker. Det kan være fra fire til 16 minne-chiper på en RAM-brikke, avhengig av kapasitet (f.eks. om de er dobbelt eller enkeltsidige), og chipenes bitbredde. Eksempler på forskjellige minnechiper kan være Samsung TCCD, Winbond BH-5/BH-6, Hynic D50, m.fl. Det er ganske få betydelige produsenter av slike chiper, men (så vidt jeg vet) alle de kjente produsentene som OCZ, Corsair, Kingston og sikkert titalls flere, velger av de samme chipene, som de bruker i produksjon av sine egne RAM-brikker. Personlig er jeg av den klare oppfatning at det betyr mer hva slags chiper RAMen har, enn om de er satt sammen av f.eks. Corsair eller TwinMOS. Selv om det nok kan være betydelige innbyrdes forskjeller i "TCCD-leiren", mener jeg helt klart at det er bra å vite hva slags chiper minnet har når man kjøper. TCCD-basert minne klokker bra på AMD64, selv med 2.7 - 2.8 volt. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jo, det heter EET Nordic tøft det vare der jeg henta brikkene mine det hehe du blir fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå