Gå til innhold

Er Manowar oppskrytt?

Aurgjelme

Anbefalte innlegg

er det noen som synger bedre??

Manowar er mitt favoritt band, men Bruce Dickinson har nok noe bedre sangstemme enn de eric har. da eric synger "vanlig" har han en ganske valig metal stemme. det er når han virklig gir på man hører hva han er laget av!

Vil nok ikke si at gutta i Manowar er dårlig til å spille

nei de er er tekniskt kjempe god på instrumentene sine, samt viser de høy "spille-glede" noe som gjør de enda morsomere å se på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vært stor fan av Manowar siden 1990 ca jeg. Min første metal konsert evervar faktisk Manowar - Triumph of steel konserten de hadde i Rockefeller i 1992, tror jeg har biletten enda jeg. hehe :)

Joa, Manowar er Ultra Harry, men det er en god del av sjarmen dems. Ingen over ingen ved siden av, vi er det ekete heavy metal bandet. Død over falsk metal..... Konge sitater av den harry typen.

Men så er det endel av Manowars image da, det så spille tøff rett fram 4/4dels heavy metal som har mye rock i seg. Gutta gjør dette her knallbra, blant de beste i verden til å få rockefoten min til å rocke. :)

Fortsatt fan av dem jeg. :) Kommer de til konsert her snart så er jeg der!!! :w00t:

Lenke til kommentar
ser at mange beskriver manowar med sjangeren black metall. er ikke black metal sånn som canibal corpse og sånn a?. JEG ville heller sette manowar i sjangeren "heavy rock".

Eh, hvem er det som kaller Manowar for black metal? :lol:

CC er death metal.

Lenke til kommentar

Sikkert de samme som kaller Nightwish for black metal.... :shrug:

nei, beklager. veit du ikke forsjellen på black metal, og heavy rock da?  :cool:

Når det gjelder image så HAR faktisk black metal og Kiss mange likheter... :p

oddis89: Manowar er power metal.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

hm, jeg vil ikke gitt manowar et slikt stempel, enkelt og greit fordi de spiller spesiell musikk.

nei..

jeg regner med at den:

Ta mye av det eg skriver med en klype salt, det er stor sjangs for at det er kverrulering eller noe sånt, dette gjelder særlig inlegg med emoticonet ':p'

gjelder her?

ser at mange beskriver manowar med sjangeren black metall.

jeg tror du har missforstått. ingen her har kalt Manowar black metal. jeg bare sa at black metal folk som spyr blod overalt er mye mer tragisk og komisk enn det maowar er(selv om alle sefølgelig sier i mot, fordi de liker black metal bedre)

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
hm, jeg vil ikke gitt manowar et slikt stempel, enkelt og greit fordi de spiller spesiell musikk.

De spiller ikke spesiell musikk, de spiller power-metal. Akkurat som Iced Earth.

edit:

Og det at du har et medieskapt og rart inntrykk av black metal uten å kunne komme med konkrete henvisninger til det du sier blir bare litt trist. Det er ikke alltid ting er slik du forestiller deg i hodet ditt.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

nei..

Black metal blir ofte gjort narr av fordi de ligner en del på Kiss og blir kalt Kiss plagiater... Regelen gjaldt litt, men ikke helt. ;)

jeg bare sa at black metal folk som spyr blod overalt er mye mer tragisk og komisk enn det maowar er(selv om alle sefølgelig sier i mot, fordi de liker black metal bedre)

Eg liker ingen spesiell (metal)sjanger noe bedre enn de andre vil eg si. Liker også powermetall(Jørn Lande, Nightwish).

Angående det med image, langt ifra alle black metal band har slik liksminke image, og den del band som gjorde det har sluttet med det fordi de føler at det blir en klisje. Eg liker fks Dimmu Borgir ganske godt, men imaget deres er noe av det teiteste eg har sett i mitt liv. Borknagar er et black metal band som ikke har sånn typisk black metal image.

Tolker du absolutt alt eg skriver negativt? Manowar er synonymt med power metal. De har en vokalsiten med trøkk i, bassen drar musikken fremover og det er generelt sett mye "power" i musikken. Forøvrig så har eg ingen peiling på hva du mener med spesiell, men de er ikke så spesielle er banebryttende. De spiller ganske bra powermetal, som ikke er værken sær eller spesielt. Tool er det man kan kallet et spesielt eller sært band, de spiller noe som ingen andre spiller.. de er en sjanger for seg selv. (Ok, skal være sagt at norske Ribozyme har endel Tool i seg... men ellers så er de ganske unike) Forøvrig så er Tool ikke power metal, bare for å fjerne enhver tvil.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Tolker du absolutt alt eg skriver negativt?

nei.. jeg skrev bare at jeg ikke ville stemplet manowar som power metal.

om jeg mener det har da ikke noe med hva du mener å gjøre.

Manowar er synonymt med power metal. De har en vokalsiten med trøkk i, bassen drar musikken fremover og det er generelt sett mye "power" i musikken. Forøvrig så har eg ingen peiling på hva du mener med spesiell, men de er ikke så spesielle er banebryttende. De spiller ganske bra powermetal, som ikke er værken sær eller spesielt.

jeg tenkte på image deres da jeg skrev spesielt.

jeg syntes at Manowar strekker seg delvis over på vanlig heavymetal også.

så da kan vi jo kalle de "medieval, power/heavy metal" :)

Lenke til kommentar

Bare fordi jeg liker et band godt og ikke synes noen lager musikk som virkelig ligner på de, så trenger jeg ikke å finne opp en ny sjanger for det... Det er vel egentlig bare å innse at det er en sjanger som passer veldig bra til Manowar, om ikke skreddersydd, og den heter Powermetal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...