D-Num Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei! Fikk for to dager siden dette hovedkortet fra psdata.no. Fra før har jeg 3 brikker ddr-dimm PC 2700 256 MB. På hjemmesiden til Asus står det følgende om hovedkortet: " 3 x 184-pin DIMM Sockets support max. 3GB non-ECC DDR SDRAM memory (PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only) " Vil dette si at jeg får kun brukt 2 av brikkene mine? I så fall; går det på noen måte an å senke hastigheten til PC 2100? SLik at jeg får brukt alle 3 brikkene? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hastighetsreduksjonen i forbindelse med å bruke tre brikker, vil trolig skje automatisk. Hovedkortet støtter tross alt ikke PC3200 med tre brikker. Jeg ville nok ha brukt bare to av brikkene, med mindre du sårt trenger ekstra 256MB. Dette brikkesettet støtter ikke dual channel i det hele tatt, tror jeg. Ytelsestapet er altså ikke nødvendigvis så veldig stort av å bruke tre brikker, så du får nesten bare prøve og se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå