idjut2 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) hei Skulle innstallere ny ram i en gammel pentiumII, kjøpte en brikke 256 MB SDRAM, hi-grade PC133, 168 pins. Hadde 64 MB i maskinen fra før. Men da jeg satte i den nye brikken klarte ikke maskinen å finne den, fant fortsatt bare 64 MB. Jeg prøvde derfor å ta ut den gammle brikken å sette den nye i den første sloten, men da jeg starte maskinen igjen stod den bare og pep og klarte ikke å boote. Prøvde å ta ut den nye brikken og sette i den gammel igjen, men klarer fortsatt ikke å få started opp maskinen igjen. Kan jeg ha skadet brikken? Hva med den nye brikken, er det feil type? all hjelp er velkommen......... Endret 10. mars 2005 av idjut2 Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Virker som om minne-brikkene sikker veldig løst i sloten, er dette normalt? Har prøvd alle slotene, alle 4 kan vel ikke blitt ødelagt Lenke til kommentar
moestue Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har også opplevd at pc'en ikke booter hvis jeg feks endrer på plassen til ram'en. Vet ikke hvorfor... Lenke til kommentar
evooo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 RAM er veldig følsom for statisk elektrisitet... så hvis du har tatt mye på brikken før du har lada ut den statiske elektrisiteten fra kroppen din (kan gjøres ved og ta i kabinettet) så kan du ha ødelagt brikken Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Vet ikke hva hovedkortet heter, er det sannsynlig at det ikke støtter pc133? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 p2... da ligger den vell på 300-400mhz (stopp meg vist jeg tar feil) veit at rammbrikker tåler ganske mye... har selv mistet en 256 brikke i gulvet, og trødd på en 32 brikke.. og begge funker fint enda Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Er på 350 MHz. Er det mulig at jeg har klart å kverke 2 brikker? Lenke til kommentar
Woodhome Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Alt er mulig, visst man er maks uheldig så. Men hvis du finner ut hva hovedkortet heter, kan du laste ned manualen. Her kan du finne ut hvor på hovedkortet du har "reset-jumpern" til Biosen. Da stilles Bios-settingene tilbake til fabrikk-inst. Og da er det mulig at du får kjørt 256-brikken ikke mer enn 64 mb. Da må du inn i Bios og stille opp frekvensen. Det måtte jeg da jeg resetta Biosen. Du kan finne ut hvilket kort du har ved program som Aida 32 og Sandra Professional. Og disse kan vel finnes på download.com Ellers husker jeg den tiden da jeg hadde SDRAM, at det var MEGET enkelt å sette brikkene feil vei. Ikke til å anbefale. Kan risikere at brikkene svir seg. Så sjekk ekstra nøye før du setter brikkene i. Endret 11. mars 2005 av Woodhome Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Problemet er at jeg ikke får start på maskinen, så jeg kan ikke kjøre de programene. Kan jeg ikke resete biosen ved å røske ut batteriet? Det er jo ett spor i midten og ett på ene sidenpå brikken, så hadde ikke klart å sette den feil vei om jeg hadde prøvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå