Gå til innhold

RAM til Dell Latitude C 600


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg hva slags RAM brikker jeg kan benytte på denne maskinen ? Har nettopp kjøpt en brukt og vil oppgradere den fra 128 MB til 256 evt. 512 .

 

Er det noen form for spesial RAM eller kan man benytte vanlig SDRAM ??

 

Håper noen kan gi meg et svar på dette .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle bare si at du må passe på at du ikke bryter

noen "garanti merker" i det du setter in rammen.

Har hørt om folk som har grilla pcen med uorginal ram før.. Dette er ikke noe problem så lenge du ikke bryter garantien eller har noen avtale om at du MÅ kjøpe ram hos dell..

selvom du kjøper opplagt feil ram og griller pcen av den grunn skal det ikke være noe problme og reklamere på det.. spesielt ikke hvis det ikke står noe i manualen om hvordan ram du skal bruke

Lenke til kommentar

Takker for svar !

Maskinen er som sagt kjøpt brukt , og jeg har ikke fått med brukermanualen. Men utifra det jeg har lest på sidene til Dell nå så står det at det er 100 Mhz FSB på den , så da må jeg vel bruke 100 Mhz RAM til den ? Ser de selvfølgelig anbefaler Kingston RAM som er dobbelt så dyr som RAM brikken de selger på Komplett.

 

Blir ikke lett dette her . .

Lenke til kommentar

Tilleggstips!

 

I enkelte Dell Latitude modeller lansert mellom januar og desember 1999, ble det lansert en rekke Dell maskiner med minnefeil.

 

Fra denne siden kan man laste ned et verktøy som diagnostiserer RAM brikkene og lokaliserer hvor feilene er. Finner du feil er det bare å bytte ut modulene.

 

http://hsc.usf.edu/is/support/information/...t_mem_test.html

 

_________________

Mvh

Nasir Iftikhar

 

[ Denne Melding var redigert av: iNas på 2002-06-27 11:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...