Gå til innhold

Nytt hovedkort i gammel PentiumII kabinet?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge meg maskin for første gang, prøver i den forbindelse å skaffe meg en del kunnskap. Har ett gammelt kabinet der det har stått en PentiumII, kan jeg sette ett nytt, A socket, hovedkort i dette?

Hva må i så fall til av vifter? Må jeg ha ny strømforsyning?

Endret av idjut2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok kjøpe en ny PSU ja, og tror kanskje det kan bli nødvendig med en vifte eller to. Sjekk om kabinettet følger ATX-standarden, hvis ikke, må du nok modde litt nye hull o.l.

Kan du ta bilde av kabinettet? Lettere å bedømme da.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe ATX nei.

Har tenkt å kjøpe ett ganske billig socket A hovedkort og en Athlon XP eller Sempron CPU på rundt 2GHz, ellers er jeg usikker. Vet ikke om dette høres fornuftig ut, skal ikke bli så dyrt...

Lenke til kommentar
Den funker hos meg nå, men vet at den noen ganger ikke funker. Dårlig server kanskje. :hmm:

Det er ikke HP, IBM, DELL, eller Packard Bell-hovedkort han skal ha i, ifølge det jeg har forstått, så det er vel egentlig irrelevant?

Det er ikke irrelevant, ettersom det kan være vanskelig

å få et standard hovedkort inn i et ustandard kabinett

fra HP el.l.

Lenke til kommentar
Den funker hos meg nå, men vet at den noen ganger ikke funker. Dårlig server kanskje.  :hmm:

Det er ikke HP, IBM, DELL, eller Packard Bell-hovedkort han skal ha i, ifølge det jeg har forstått, så det er vel egentlig irrelevant?

Det er ikke irrelevant, ettersom det kan være vanskelig

å få et standard hovedkort inn i et ustandard kabinett

fra HP el.l.

Ah, sånn ja, det tenkte jeg ikke på. Ooops :blush:

Men til trådstarter: Er det et Compaq, HP, DELL, elelr annet merke på kabinettet? I så fall, må du nok frem med tusj og boremaskin for å få hullene til å passe.

Lenke til kommentar
Det står Western Tech, maskinen var i sin tid bygget av Komplett Data i Sandefjord.

Da er det et atx kabinett og moderne atx hovedkort

passer rett inn, men du må nok ha ny strømforsyning,

ihvertfall hvis du skal ha en rask cpu og et moderne

grafikkort. Hvor stor strømforsyning står det i maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...