Gå til innhold

Neste Total War, hva vil vi ha?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker at det kommer et skikkelig total war spill med napoleon tida som tema, ikke en mod.

det skulle vært mer vold og at man kan styre båtslag i spillet.

Det kunne være flere units og factions, tenk hvor tøft å være Norge, Danmark eller Sverige.

Flere byer på kartet over Europa, og det skulle gå an å ha større hærer en to rader.

Jeg håper de IKKE lager neste Total War spill med nyeste og beste grafikk, hater lagg og grafikk instillingene på low.

hvis du vil ha et skikelig spill rundt Napoleon bør du spille cossacks 2,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

da kjøpte jeg imperial glory i dag og har spillt det en del timer, og må si det er veldig kult, er mye mer politisk og diplomatisk en total war, har spillt i 5 timer i dag og bare vert i 4 slag, 1 båt slag og 3 land slag,

slagene blir ikke så store de største jeg hadde var mine 200 mot danmarks 360, og fra hva jeg har lest blir de største slagene ikke større en 2000 til sammen, altså 1000 på hver side.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg et Total war spill basert på napoleonskrigene, altså en utfordrer til imperial glory :love:

Jeg vil også ha et "tredje" kart med i spillet. I tillegg til campaign map og battle map vil jeg ha et strategy map. Slik jeg ser det for meg ser det omtrent slik ut:

La oss nå si at en slagmark i R:TW er et kvadrat bare for å ha et navn på det. Jeg vil gjerne at en slagmark i et eventuellt napoleon: total war skal ha f.eks 10 kvadrater i en slagmark. Før slaget kan man se på strategy map og gi ordre til hvor ulike deler av hæren skal være plassert. Det vil si at man kan sette hovedhæren på toppen av en ås ganske sentralt i slagmarken, mens man kan sende 200-300 mann ned i et dalføre litt øst for denne for å dekke hovedhæren fra bakhold.

Dette vil muligens gitt noe lenger loadetider, men med tanke på strategiske muligheter tror jeg absolutt det ville være verdt prisen :love:

Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg et Total war spill basert på napoleonskrigene, altså en utfordrer til imperial glory :love:

Jeg vil også ha et "tredje" kart med i spillet. I tillegg til campaign map og battle map vil jeg ha et strategy map. Slik jeg ser det for meg ser det omtrent slik ut:

La oss nå si at en slagmark i R:TW er et kvadrat bare for å ha et navn på det. Jeg vil gjerne at en slagmark i et eventuellt napoleon: total war skal ha f.eks 10 kvadrater i en slagmark. Før slaget kan man se på strategy map og gi ordre til hvor ulike deler av hæren skal være plassert. Det vil si at man kan sette hovedhæren på toppen av en ås ganske sentralt i slagmarken, mens man kan sende 200-300 mann ned i et dalføre litt øst for denne for å dekke hovedhæren fra bakhold.

Dette vil muligens gitt noe lenger loadetider, men med tanke på strategiske muligheter tror jeg absolutt det ville være verdt prisen :love:

Likte ideen med at man skulle kunne plassere soldatene rundt på kartet i forskjellige soner. Dermed hadde de strategiske aspektene ved spillet blitt enda mer troverdig!

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at dere har fulgt litt med VGs dekning av E3 i Los Angeles... Her var det meget stor interesse rundt det neste Total War-spillet, nemlig Spartan: Total War.

Her går det ut på at du er én av flere tusen soldater i en hær - du løper rundt og dreper soldater. Hva syns dere om dette? Personlig liker jeg bedre å styre hærene mine fra fugleperspektiv, og ha styringen over flere grupper - ikke en liten pingle med sverd og skjold...

:thumbdown:

EDIT: La til en link til VGs dekning av spillet :yes:

VG Nett

Endret av PhoboS87
Lenke til kommentar

Det som hadde vært tøft var om, hvis det hadde vært mulig, at de kunne tatt sjansen på å prøve en blanding av Rome: Total War og Spartan Total Warrior. :dribble:

Ellers kunne de forandret onlinespillinga MYE, gjort så det ikke ble så mye feil med spilling online, lagt til vennelister, laget PvP rankinglister for 1v1 og laget rankinglister for klaner 2v2, 3v3, 4v4. Når man var med i en klan og valgte å spille på "klandelen" av ladderet, og fikk bli med i en klan ville f.eks klantaggen automatisk komme på plass. (På samme måte som i Guild Wars altså)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil ha bedre AI.

Jeg vil ha en AI som er sånn at de forskjellige faksjonene er så smarte at de kan bygge seg opp selv når de er bitte små!

Jeg leste et innlegg her i en tråd om en som hadde tatt alle grekernes provinser, bortsett fra de provinsene som de hadde på en liten øy, så ingen brydde seg om dem.

Hva om disse grekerne hadde klart å få bygd seg større over tid (de har visst god tid om ingen bryr seg om dem), klart å få bygd en flåte uten at noen hadde merket det, reist til en provins på fastlandet som eies av en liten, muligens svak faksjon, og tatt over den!

Så kunne de begynt å gro stor og mektig igjen!

På den måten vet man liksom ikke helt hva fienden kan finne på å gjøre. Det blir mer som å spille sjakk enn å spille HL2.

I sjakk vet du aldri hva motstanderen kan gjøre, mens i HL2 og mange andre FPS har man hele tiden full peiling på hva fiendens neste trekk blir.

Hadde ikke DET vært rått, så vet ikke jeg! :dribble:

EDIT: En WW2: Total War hadde ikke vært fett. Det er allerede alt for mange WW2-RTS ute på markedet. Det er ingen ting å melke inn der.

De bør heller prøve seg på noe nytt, som ingen har vært inne på før.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg likte den andre versjonen av Total War (hva hete det igjen?). Der var det en veldig god spillefølelse, og man hadde vikinger (FTW!). Den første versjonen var vel Shogun: Total War, men den har jeg ikke prøvd. Anbefaler alle å prøve andre versjonen, dog det er litt dårlig battle mode. Men fortsatt, en veldig god spillefølelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...