Sau Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Spør du meg kan ikke TW serien vere i nyere tid enn napoleons tida... eller muligens sciene fiction slik at det blir noe som Warhammer 40.000 der er det jo masseslag... Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Total-war spillene bases på "den gode gamle krigføringen", der en nasjons skjebne kan bestemmes på en slagmark. Napoleon: Total war hadde vært knall. Det hadde vært fullt av strategiske muligheter med formasjonene (f.eks. battlebox formasjonen). Slike slag som TW serien presenterer, blir nødvendigvis vunnet av den som har de beste taktikkene. Napoleon sa selv at han baserte sine geniale formasjonsteorier på matematiske beregninger. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Napoleon: total war hadde vært knall ja, da skulle det gå ann å få Norge ut av unionen. Hadde vært tøft vis f.eks Sverige, Danmark og Norge var mulige og spille i campaign, for da hadde det vært mulig at hele verden blitt tatt over av f.eks Norge hadde vært så sykt kult. Båt-slag må selvsagt gå å få styre selv i neste total war spill Mye bedre AI Endret 13. mars 2005 av Sebbe Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Det som er sikkert, er at det med bli noe annet enn det de andre total war spillene har vært, noen begynner å bli lei av sverd og bue allerede! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Hvordan skulle Gangs of new york være, skulle 10.000 gangstere springe med base-ball køller og hamre hverandre , skjønner ikke hvordan du tenker at det spillet skulle fungere? forklar det? Humor, ironi? Endret 13. mars 2005 av cun Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 En mer personlig histore. RTW er stort sett bare bygg og kjemp. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvordan skulle Gangs of new york være, skulle 10.000 gangstere springe med base-ball køller og hamre hverandre , skjønner ikke hvordan du tenker at det spillet skulle fungere? forklar det? Humor, ironi? :!: Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ikke sant, det er om å gjøre å gjøre narr av den andre gjengen! Du trykker på en enhet, o gså velger du vits/fornermelse statsene blir noe ala dette: humor: X Ironic sense: X high Voice: X etc.. get it? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 WW1: TW kan fungere pga. de lå i skytter graver og løp fram for å drepe, har også mulighet for klor- og sennepsgass utslipp etter vind, hvis vind snur kommer gassen tilbake. Da er det mulighet for å sette på gassmasker. Store kanoner på franskmennenes side, antageligvis de du kommer til å være eller tyskerne som er vanskeligere å være. Men på rome er du jo romerne som er de sterkeste, kan ha noe med at de var det spillet handlet om! Lenke til kommentar
havfal Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 WW1: TW kan fungere pga. de lå i skytter graver og løp fram for å drepe, har også mulighet for klor- og sennepsgass utslipp etter vind, hvis vind snur kommer gassen tilbake. Da er det mulighet for å sette på gassmasker. Store kanoner på franskmennenes side, antageligvis de du kommer til å være eller tyskerne som er vanskeligere å være. Men på rome er du jo romerne som er de sterkeste, kan ha noe med at de var det spillet handlet om! men tror du 160 mann sprang fram på geledd og drepte? nei, tror ikke det. dette er ideer som passer bedre for EmpireEarth II og codename:panzers. må nok være en stor hærfører fra middelalderen/antikken/steinalderen? hvis det kommer et til da selvfølgelig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 det finnes en napolion: total war mod til medevil. og samme folka som lagde den har begynt på napolion:total war 2, som da er til rome Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hvis du vil ha Indianer kamper, kan jeg anbefale American Conquest... Det har jeg, ganske dårlig spill egenlig. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Jeg så at noen her nevnte helter. Dette er jeg meget uenig i. Helter gjør spillet alt for urealistisk. Perfekt å bare ha generaler, som tåler litt mer enn de vanlige soldatene. Jeg vil ha litt mer vikinger, og lengre tid å spille på. (skulle ønske det var mulighet til å holde romerriket oppegående helt til vår tid! ) EDIT: Ope=Oppe. Endret 15. mars 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
andnaess Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 [iC' date=15/03/2005 : 15:17] Jeg vil ha litt mer vikinger, og lengre tid å spille på. (skulle ønske det var mulighet til å holde romerriket oppegående helt til vår tid! ) Civilization, med RTW sine slag og finere kontroll over styrkene, med andre ord Vil jo kanskje bli litt vanskelig etterhvert som krigføringen endrer seg enormt... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 [iC,15/03/2005 : 15:17] Jeg vil ha litt mer vikinger, og lengre tid å spille på. (skulle ønske det var mulighet til å holde romerriket oppegående helt til vår tid! ) Civilization, med RTW sine slag og finere kontroll over styrkene, med andre ord Vil jo kanskje bli litt vanskelig etterhvert som krigføringen endrer seg enormt... Men de (utviklerne) skulle prøve å lage noen nye "regler" for hvordan utiklingen av forskjellige ting skulle skje! Det er jo ganske logisk, da vår verden absolutt ikke ville være den samme om Napolierne, Romerne, Tyskerne, eller andre hadde kontrollert den! Lenke til kommentar
tåa Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det som er sikkert, er at det med bli noe annet enn det de andre total war spillene har vært, noen begynner å bli lei av sverd og bue allerede! Den dagen det blir annonsert et Total War-spill som dropper sverd og bue til fordel for kuler og krutt, skal jeg legge meg ned i en liten sølepytt og gråte den om til en sjø. TW handler om gammeldags krigføring, har alltid gjort det, og skal alltid gjøre det. Vil du ha noe annet, finnes det så mange alternativer at det grenser til det latterlige. Hvilken epoke som skal dekkes i en eventuell oppfølger er ikke godt å si. Men er det noe som er sikkert, så er det at den må utelukke alt som heter gevær og motoriserte fremkomstmidler. Og for all del, ikke engang tenk på å foreslå noe som kan assosieres med Warcraft eller C&C. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det som er sikkert, er at det med bli noe annet enn det de andre total war spillene har vært, noen begynner å bli lei av sverd og bue allerede! Den dagen det blir annonsert et Total War-spill som dropper sverd og bue til fordel for kuler og krutt, skal jeg legge meg ned i en liten sølepytt og gråte den om til en sjø. TW handler om gammeldags krigføring, har alltid gjort det, og skal alltid gjøre det. Vil du ha noe annet, finnes det så mange alternativer at det grenser til det latterlige. Hvilken epoke som skal dekkes i en eventuell oppfølger er ikke godt å si. Men er det noe som er sikkert, så er det at den må utelukke alt som heter gevær og motoriserte fremkomstmidler. Og for all del, ikke engang tenk på å foreslå noe som kan assosieres med Warcraft eller C&C. "Kuler og krutt"... Tja... Da tenker man jo heller på de kjente slagene ved "The Alamo" på slutten av 1830-årene (1836?), Gettysburg (1865), eller de gamle Napolianske krigene på begynnelsen av 1800-tallet. Disse er jo historiske slag, og det er egentlig ganske sannsynlig at Total War vil prøve seg der, før eller siden. Men jeg forstår hva du mener. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ja, jeg liker best det man kan kalle gode gammeldagse kamper best. Men, TW sjangeren begynner å bli oppbrukt nå. Får å leve videre, må man skape noe nytt, eller noe som blir det neste samtale emnet i spillverden i mange år fremover. Slik som halflife 1. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ja, men jeg vil påstå TW spilla handler om sverd og bue. Greit, tenk deg om litt, tror du at de er så veldig sannsynlig at krigere nå for tiden går i flokk på opptil 10 000stykker? Ikke på den måten, dagens krigføring har ikke noen form for noen slags strategisk krigføring på samme måte, man tenker mer på å gjemme seg bak gatehjørner osv. den bomba skal treffe akkurat der, før de folka der borte begynner skyte osv. Samme type taktikker i TW spill også egentlig, det er ikke det jeg sier, men man klarer ikke gjemme 150 soladter rundt hvert gatehjørne eller oppå et tak, nei her handler det mer om grupper på 5-10 stk. Ja jeg vet TW sjangeren muligens begynner virke litt oppbrukt, og jeg er enig det kan ha godt av at dert kommer noe nytt. Noe nytt ja.... Noe virkelig nyvinnennde... er det mulig uten å måtte lage klassisk stratgispill der taktikken er noe helt annet enn det vi har sett i TW spill til nå? Ja, helt klart, man kan klare det uten å dra inn folk i skyttergraver, med maskingevær osv. så det går mer og mer over til et FPSspill eller et av de mange klassiske strategispillene der man først og fremst pøser ut flest mulig units raskest. Ja det går ann, det går ann å lage et napoleonsspill vil jeg tro, da såvidt jeg har fått med meg at de fortsatt holdt seg i store grupper. For selv om jeg virker veldig opptatt av disse store gruppene er det fordi, denne type krigføring er det Total War serien er, hvis man vil disse "invididuelle" enhetene på en slags "RTW måte" (muligheter for at en person kan skyte en annen bakfra osv, gjemme seg i skyggene av hushjørner osv. (i et strategispill)) må man rett og slett ønske seg en ny spillserie. Man kunne også tatt i bruk havokmotoren i TWspilla (det vil si at hvis du f.eks fyrer av en katapult mot et sted i muren, vil det bli et hull akkurat der, og hvis du får lyst til å fyre litt av mot et tårn og du treffer på de riktige stedene samt har litt flaks vil tårnet rase og kanskje er du så heldig og har noen fiender som står der også som da vil bli most ) Noe som hadde vært et voldsomt gjennombrudd er hvis de hadde klart å blande strategi og rpg-spill. Du har kanskje ønsket innimellom, "-han der vil jeg være, det hadde vært gøy å styrt han og at han drepte mange fiender. Akkurat som i andre sverd/fekte/bueskyte-spill" Alle kjenner vi til Rome Total War og mange har hørt om det kommende Spartan: Total Warrior basert på de store episke kampene i RTW. Hvis man hadde klart å blande dette ville det vært et stort gjennombrudd, men ville sikkert krevd uuuutrolig mye med ressurser og tid. Konklusjon: Napoleonstida kan gå. Og bruk av havokmotoren i evt. neste RTW spill hadde vært topp og gjort så fansen ville holdt ut en god del lenger uten at utviklerne risikerte at de ville gå lei. Ja, kanskje havokmotoren hadde holdt serien "levende" akkurat lenge nok til at de hadde hatt tid til å lage, det jeg tror en gang vil bli den store spillrevolusjonen: å blande strategi med rpg Det får tiden vise. Og helt til slutt: "-Ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid TSP (noe rotete innlegg, men prøv å forstå, er litt stressa nå) Lenke til kommentar
Nostalgiker Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Wc3 er på en måte RPG blandet med RTS, men jeg ser hva du mener. Det hadde vært konge å kunne være en kis i et kompani f. eks. General eller andre titler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå