kcobain Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Hei, skal hjelpe farfaren min med og reinstallere win98SE. Her kommer problemmene. Pcen er gammel som dere sikkert skjønner. Men holder til han. Han har en packard bell. Det fulgte med 3cder når den var ny. Det er no system cder av no slag. Men jeg finner ikke Win98SE innstallasjonenen på noen av dem. Noen som veit no? Endret 10. mars 2005 av kcobain Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Mulig det ligger en recovery på systemdisken, se etter i windowsmappen> options>cabs>install... Vel å merke at du ikke har slettet C: da.... Endret 10. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Fant den men hva skal jeg med den? EDIT: Skal formatere harddisken. Endret 10. mars 2005 av kcobain Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Noen som kan hjelpe meg??? Trenger hjelp. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Fant den men hva skal jeg med den? EDIT: Skal formatere harddisken. Når du trykker på install så blir windows installert på nytt. Vil du formatere så bør du bruke fdisk, har ikke du gjort dette før så da trenger du litt hjelp, eller søk på google. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Kan du bare skrive opp en liste hva jeg må gjøre. Har brukt fdisk men jeg skjønner ikke hva jeg skal med den nå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kan du bare skrive opp en liste hva jeg må gjøre. Har brukt fdisk men jeg skjønner ikke hva jeg skal med den nå. Du ville formatere eller ? http://www.fdisk.com/fdisk/ http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 om du skal bruke recovery bør du i allefall ikke formatere disken, da fjerner du viktige installasjonsfiler Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har du en ren Win98SE CD og oppstartdiskett så booter du fra disketten og skriver komandoen "format c:" > følg instruksjonene etter at maskina har bootet ferdig. Deretter setter du inn CDen og finner bokstaven for CDen ved å prøve deg fram med f.eks. "cd d:" "cd e:" til du finner CD rommen, når du har funnet den så skriver du install og installasjonen er i gang. Er det derimot gjennoprettings CDer så vet jeg ikke. Personlig så kopierte jeg Win98SE CDen til en annen partisjon og installerte fra harddisken etter å ha formatert OS partisjonen. Noe raskere slik. Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 du trenger ikke å bruke f disk til å formatere den heller, det gjør du i dos Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 har du windows recovery på cd? Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Har ikke no på noen cd så, er derfor jeg lurer litt. Skjønner ikke at dette ikke skal følge med. Er sikker på jeg har alle cdene også. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Se over alle cdne og alle diskettene som fulgte med =) Det kan fort ligge på en skjult partisjon så det holder med en floppy Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Jeg fant en rød diskett, som det sto Packard Bell Recovery Disk. På diskette lå dette. Se vedlagt fil. Edit: Burde jeg prøve? Endret 10. mars 2005 av kcobain Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 du trenger ikke å bruke f disk til å formatere den heller, det gjør du i dos Er vel fdisk man bruker i DOS til formatering.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg fant en rød diskett, som det sto Packard Bell Recovery Disk.På diskette lå dette. Se vedlagt fil. Edit: Burde jeg prøve? Med den kan du starte opp recoveryen men tror nok du kan gjøre det samme fra Windows>options>cabs>install... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Tror nok det er aller best hvis du får litt hjelp av en eller annen geek/nerd... Endret 11. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Det som er meninga med dette er at pcen skal bli rein fra alt mulig dritt som ligger på den. Så om noen kan fortelle meg åssen jeg skal gå fram med den disketten så hadde jeg blitt glad. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Jarmo man trenger ikke formatere fra Fdisk. Fdisk er bare nødvendig dersom man skal partisjonere disken. Det gjøres så enkelt som å skrive "format C:" i dos. Har du en recoverydiskett er dte meningen du skal boote fra den (mest sansynlig) for deretter å kjøre en recoveryCD, eller at Win98SE filene ligger på en annen partisjon. Ikke godt å si uten å være på maskina. Endret 11. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Noen måte jeg kan sjekke dette på? Har ikke no cd i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå