Mammuten Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Heisann!! Hvordan skal jeg klare og skjære et rundt og pent hull, enklest mulig i kabinettet mitt?? skal være til en 120mm vifte.... og i stål! MVH Joakim Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tja, forskjellige valg.. Drill med hølsag (120mm dersom du har det, blir penest ) Dremel eller en "etterlikning" av Dremel - samma greia Stikksag. Jeg ville gått for hølsaga :E Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 I tillegg til det [ReXoR] ramsa opp kan du jo bruke vanlig drill å borre hull rundt og file og pusse etterpå! Det må du jo uansett om du velger de andre alternativene.. Dremel kan bli ujevn og kan "brenne" litt =/ Stikksag funker fett! Om det ikke er elektrisk lager du bare to hull med drill og skjærer.. Hølsag er nok best, men ofte får du de bare i sett og du må ha en god drill for å få dreis på det! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Har tenkt på en slik hullsag, men det er jo så vanskelig og finne så stor som 120mm! Clas ohlson og Biltema har det ikke... Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan jo høyre med et veksted i nerheten av der du bur om du kan låme med dei Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 kan du jo bruke vanlig drill å borre hull rundt og file og pusse etterpå! Og etter det kan du lage en list av en gammel kabel (skjære en linje langs ledningen) og ta ut det som er inni og plassere den langs hullet. håper du skjønte det.... Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 ja, på samme måte som de vinduskit'ene på microplex, eller som en fenderlist på en båt.. mye en kan sammenligne med, så ja jeg forstod Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ja, det var fint Hulle rundt: List: Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Det var ikke dumt Hva bruklte du for og hulle?? Kjente ikke igjen verktøyet.... Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vet ikke hva det heter, men se bildet: Men jeg tror at resultatet blir best hvis du bruker en drill med hølsag. Jeg hadde ikke noe annet for hånd akkurat da, så... Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 OK, men sånn har jeg stående i garasjen med noen kilo støv på, så da ordner dette seg... så ut som en benkebor maskin... (det er avhengig av hvor den står, dette navnet... hvis du ikke visste det.. står på benk, benkebor.. står på gulvet, søylebor) Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ja, du kan også bruke vanlig drill og lage mange små hull med et lite borr. Lykke til! Lenke til kommentar
Launch Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har tenkt på en slik hullsag, men det er jo så vanskelig og finne så stor som 120mm! Clas ohlson og Biltema har det ikke... Du kan jo prøve med en justerbar hullsag, vet ikke hvor godt det kmmer til å fungere på metall men på tre og plaxi går det glatt. Har sett det hos Clas Gamlingen har en litt annen variant enn den med bare en senterborr og EN arm med skjærer og den klarer knapt kryssfiner plater Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Tusen takk!! Slenger ut bilder a kabinettet når jeg er ferdig... Dette er det som skal inn: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108477&mlevel=070700 Vifte styring med 2x120 mm og 2x80 mm vifter... Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 så bra ut det!! er kult med viftestyring også da Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hehe, ja... jeg kjøpte det fordi det var så billig, og det var jo 2 80 mm vifter, 2 120 mm vifter og 1 viftestyring.. den var bare til 3.5" da, men det er det samme... fungerer fordet... Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) ja jeg er ferdig nå, glemte helt bort denne tråden Men jeg fjorde det på en litt annen måte Jeg hadde en vinkelsliper som jeg kutte ett firkantet hull med Ble vel ikke så pent, men jaja... nytt kabinett kommer vel etterhvert EDIT: SINNSYKT dårlig bilde EDIT2: Skal prøve og få tak i ordentlig kamera i morgen, og ta litt bilder av de forskjellige løsningene jeg tok OBS OBS: Be aware of jallaness Endret 28. mars 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå