Gå til innhold

Skjære hull i kabinettet mitt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til det [ReXoR] ramsa opp kan du jo bruke vanlig drill å borre hull rundt og file og pusse etterpå! Det må du jo uansett om du velger de andre alternativene.. Dremel kan bli ujevn og kan "brenne" litt =/

Stikksag funker fett! Om det ikke er elektrisk lager du bare to hull med drill og skjærer.. Hølsag er nok best, men ofte får du de bare i sett og du må ha en god drill for å få dreis på det!

Lenke til kommentar

OK, men sånn har jeg stående i garasjen med noen kilo støv på, så da ordner dette seg... så ut som en benkebor maskin... (det er avhengig av hvor den står, dette navnet... hvis du ikke visste det.. står på benk, benkebor.. står på gulvet, søylebor) :p

Lenke til kommentar
Har tenkt på en slik hullsag, men det er jo så vanskelig og finne så stor som 120mm! Clas ohlson og Biltema har det ikke...

Du kan jo prøve med en justerbar hullsag, vet ikke hvor godt det kmmer til å fungere på metall men på tre og plaxi går det glatt. Har sett det hos Clas

Gamlingen har en litt annen variant enn den med bare en senterborr og EN arm med skjærer og den klarer knapt kryssfiner plater

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ja jeg er ferdig nå, glemte helt bort denne tråden :blush:

Men jeg fjorde det på en litt annen måte :p

Jeg hadde en vinkelsliper som jeg kutte ett firkantet hull med :p

Ble vel ikke så pent, men jaja... nytt kabinett kommer vel etterhvert

EDIT: SINNSYKT dårlig bilde :thumbdown:

EDIT2: Skal prøve og få tak i ordentlig kamera i morgen, og ta litt bilder av de forskjellige løsningene jeg tok ;)

OBS OBS: Be aware of jallaness :cool:

post-226-1112037125_thumb.jpg

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...