sjoko Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei. Det er som har annonsert en P4 3,4 GhZ for 1100 - personen ble medlem her den 19 februar og har til og med lagt ut feil mobil nummer i annonsen. Kvittering klunne person heller ikke skaffe. Burde jeg være beskymret over om vedkommende er en seriøs selger, eller om det er som er ute etter å svindle folk? Noen som har noen gode råd å komme med, eller opplevd noe liknende? Takk på forhånd! (vil gjøre klart at jeg ikke mener å "disse" noen) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hvis noe er for godt til å være sant, er det som regel det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Med én gang en datakomponent er kjøpt ny regner man med at prisen faller til ca. 60% av nyprisen. 60% av 2450 kr (nypris) blir da ca. 1400-1500 spenn, og om den er klokket synker prisen ytterligere. Så tilbudet er kanskje ikke så hakkende gale allikevel. Jeg vil allikevel oppfordre deg til å be ham om faste bevis for at han har og skal selge CPU'en. Postoppkrav er én måte. Kommer det ingenting, betaler du heller ingenting. Og nekter han å sende den i postoppkrav, har han han ugler i mosen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Postoppkrav er én måte. Kommer det ingenting, betaler du heller ingenting. Og nekter han å sende den i postoppkrav, har han han ugler i mosen. Du må betale før du får åpna pakken, og i pakken kan det ligge en ketchupflaske.. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Er litt skeptisk til min pc som kommer imorgen(forhåpentlivis), han som skal selge den utgir seg for å bo i stavanger, og eige et firma. Pc`en er en Amilo 1630, som er 4 måneder og blir solgt til meg for 6000kr ink. porto. Min far var i stavanger og skulle ha med seg pc`en tilbake. Men selgeren nektet å svare for en time etter pappa satte seg på flyet hjem, derfor så sender han den uten oppkrav så eg får sjekke at det gode tilbudet er fakta. Grei måte det om selgeren stoler på kjøper da. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hva heter firmaet da? Enkelt å finne ut om ham på brønøysund hvis det er hans firma. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jaja, nå er iallefall cpu sendt da i oppkrav. Det som er dumt er at jeg ikke har noe system jeg kan teste dette på. Hvis det er noen som bor i bergen og har et S775 system og i tillegg er villig til å teste cpu'en for meg, hadde jeg satt veeeeldig stor pris på det! Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du er litt utydelig. Er det FOR godt til å være sant er det for godt til å være sant. Hvis du tror, eller hvis det ser ut som det er for godt til å være sant, det er da du spør oss. Men jeg tror han karen kanskje vet lite om pc-er Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Du er litt utydelig. Er det FOR godt til å være sant er det for godt til å være sant. En generell kommentar: Det stjeles datakomponenter for veldig mange penger hver dag. Tror dere tyvene bruker dem selv? Og hvordan tror du disse blir omsatt. Sjansen på å bli tatt ved å kjøpe tyvgods på internett er sikkert små, men det er ingen nobel gjerning og gjøre det. Og dersom man blir tatt for det er beste konsekvens at man mister det man har kjøpt, så er det bare å håpe selgeren/tyven ikke har brukt opp pengene. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Postoppkrav er én måte. Kommer det ingenting, betaler du heller ingenting. Og nekter han å sende den i postoppkrav, har han han ugler i mosen. Du må betale før du får åpna pakken, og i pakken kan det ligge en ketchupflaske.. :!: så sant så sant... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Postoppkrav er én måte. Kommer det ingenting, betaler du heller ingenting. Og nekter han å sende den i postoppkrav, har han han ugler i mosen. Du må betale før du får åpna pakken, og i pakken kan det ligge en ketchupflaske.. Du kan si til folka på posten at du gjerne vil sjekke hva som er i pakken, og om du åpner det og det er en vedkubbe som koster 1500kr. Så vet posten at du er blitt svindlet og sender den tilbake til tullingen. Men om CPUen ikke funker er litt værre å sjekke... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Tror det har blitt diskutert tidligere, Posten tillater ikke at folk åpner pakken før pengene er levert. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jaja - har nå mottatt cpu'en, men må vente på HK kommer før jeg får testet det da... *krysse fingra* Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hvis det skjer noe galt så er det bare å true med politianmeldelse, da blir de bløte i buksa og gir som oftest opp med engang. Har funka for meg da jeg ikke fikk pengene for PC'en min... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Postoppkrav er én måte. Kommer det ingenting, betaler du heller ingenting. Og nekter han å sende den i postoppkrav, har han han ugler i mosen. Du må betale før du får åpna pakken, og i pakken kan det ligge en ketchupflaske.. såvidt jeg vet så kan du åpne den forran øynene på den som gir deg pakken på postkontoret. på den måten har du større rettigheter med hensyn til å ikke betale og slikt enn hvis du betaler og tar med pakken hjem og finner ketchup-flasken.... gjort det hver gang jeg har kjøpt ting på feks QXL og de postansatte sier det er helt greit at jeg sjekker pakkens innhold før jeg betaler pakken... Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Handlet på nettauksjon – siktet for heleri Av NTB En 29 år gammel mann fra Karmøy i Rogaland er siktet for heleri etter at han kjøpte en plasma-TV på nettauksjon. Politiet mener han burde skjønt at det var tyvegods siden han fikk kjøpt TV-en for 10.000 kroner. Tenkte den passet inn her. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Postoppkrav er én måte. Kommer det ingenting, betaler du heller ingenting. Og nekter han å sende den i postoppkrav, har han han ugler i mosen. Du må betale før du får åpna pakken, og i pakken kan det ligge en ketchupflaske.. eller enda bedre: en defekt CPU, kanskje ødelagt pga litt vel hard overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå