grilt perser Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har en ganske liten pc pult nå, og har nesten ikke mulighet til å plassere pc'en oppå den. På rommet mitt har jeg teppe. Det er et ganske "korthåret" og nedslitt teppe, og det er ikke av ull. Har hørt skrekkhistorier om statisk elektrisitet kan oppstå. Da var jeg rimelig kjapp med å skyve skjermen til side og hive den store kassa opp på skrivebordet. Nå sitter jeg i en sammenkrøllet posisjon og skriver, og har for min egen del ikke lyst å sitte slik lenge med hensyn til egen helse. Spørsmålet mitt er altså om det er skadelitg for maskinen å ha den stående på teppegulv? Eventuelt hva kan skje? Lenke til kommentar
genetex Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 jeg har hørt det ikke er bra, men her er ett lett og bra tips: bygg en krakk! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Den tar ikke skade av å stå på teppegulvet direkte, men du skal aldri bygge pc når du står på et teppegulv, eller når du nettopp har gått på et og ikke har jordet deg skikkelig. Det jeg ville vært mest "bekymret" for er alt støvet et slikt teppe ofte samler opp. Dette har en tendens til å havne inn i pc'n på mystisk vis. Såfremt at du og kompisene dine ikke driver å sender pc'en mellom dere på teppet mens dere sitter på gulvet som en lekebil, vil nok dette gå bra Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det var greit å høre. Men hvordan finner jeg ut om en strømkontakt er jordet... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Da er det 3 kontaktpunkter, 2 store "staver" og 2 på siden (jada, vet at det blir 4 men 2 går til det samme). Kan jo alltids sette noe mellom teppet og PCn da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå