majtaxa Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg har to hardisker, cd brenner og en cd rom. Hvordan skal jeg koble disse??? Hva skal være master/slave?? Takk Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 dette vile jeg gjort: Cd rom: master brenner:slave den største harddisken: master, den minste:slave hvis de er like: raid 0 Lenke til kommentar
majtaxa Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Hva skal være sekundæe master/slave? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 10:23, majtaxa skrev:Hva skal være sekundæe master/slave? Jeg har det samme som deg, 2 harddisker, brenner og dvd-rom. Harddiskene er primær master og slave, brenneren og dvd-rom er sekundær master og slave. Lenke til kommentar
simenp Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 personlig vil jeg råde deg til å få tak i en raid eller idekontroller til. det er generelt en dårlig ide å ha mer enn enn ide device på hver kanal. men hvis du for alt i verden ikke har 300kr å kjøpe en kontroller for, ville jeg satt pri: hdd med os, slv: andre hd så pri: brenner slv cdrom.... men jeg ville aldri hatt 4 ide devices på 2 kanaler... :smile: Lenke til kommentar
sandman Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: .... men jeg ville aldri hatt 4 ide devices på 2 kanaler... :smile: Fordi...? Tregere? Mer ustabilt? Eller? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 19:15, majtaxa skrev:Jeg har to hardisker, cd brenner og en cd rom. Hvordan skal jeg koble disse??? Hva skal være master/slave??Takk Det spiller ingen verdens rolle, men boot disken er grei å ha som prim.master Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 jeg ville aldri hatt 4 ide devices på 2 kanaler Quote: Har 4 disker på to ide kanaler og det funker meget bra. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå