Gå til innhold

Poster-fisk: noen som har innspill?

Anbefalte innlegg

Hei! Viser til denne tråden.

Jeg har fått i oppdrag å lage noen postere til en russekro som skal være snart.

Har laget et forslag:

sportskro-fisk.gif

Liker dere idéen? Farger osv vil bli justert, vi snakker gif her foreløpig. Det er forøvrig ikke sånn kjempe-histakes, heller. Bare tenkte på om idéen er kul?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes teksten ble litt utydelig og blass. Jeg ville prøvd med en litt tydeligere font og en lysere farge på teksten. Kanskje du kunne lagt til en russelue på den statuen for å gjøre den litt stilig. Ellers kan du legge til litt teknodotter på teksten. Det pleier å funke på postere.

Lenke til kommentar

Også kalt halftoning...

Altså, skriften i bunnen på plakaten kan gjøres tydeligere ved å enten gjøre den lysere, men dette kan ødelegge litt av helheten i plakaten. Så en idé jeg tenkte på, er å gjøre som på mange andre plakater; hvit firkant nederst under skriften, som man så setter ned opacity en del på.. Sånn at man tydelig ser hva som står, men samtidig skal man se hva som er bak firkanten.

Bare en idé :)

Lenke til kommentar

Har brukt den tekstboksteknikken på en del tidligere plakater, så jeg ville gjerne ikke ha det denne gangen, sånn for variasjonens skyld. Plakatene er imidlertid trykket nå, og teksten ble en del bedre på print enn på den gif-saken som ligger i første post. Det ble ikke helt hundre, men det ble brukbart til å ha brukt en time på den, synes jeg. Var kun en vennetjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...